Vetrina Toscana'nın 25 yılı, projenin önceliğini yeni teknolojilerle analiz etti

HoCaM

Global Mod
Global Mod
Restoranların çevrimiçi itibarını anlamak için entegre felsefe ve yapay zeka. Veya sektördeki harcamaları analiz etmek için dijital işlemlerin analizi. Vetrina Toscana'nın 25. yıl dönümünde, projenin etkisini araştırmak amacıyla Toscana Promozione Turistica tarafından yaptırılan bazı çalışmalardan elde edilen veriler resimlendi. Bergamo Üniversitesi profesörü ve İtalyan Yemek ve Şarap Turizmi Derneği başkanı Roberta Garibaldi'nin yemek ve şarap turizmindeki son trendler ve Toskana'nın kayıtlarından bahseden konuşması da ilgi çekiciydi. Fondazione Sistema Toscana bunun yerine sektördeki tüm operatörler için bir giriş kapısı olan yeni proje web sitesini sundu.

Data Appeal Company, yapay zeka, makine öğrenimi ve semantik analize dayalı özel algoritmalar aracılığıyla restoran sektöründe 22 binin üzerinde ilgi çekici noktayı izleyerek 800 binin üzerinde yorumu topladı, ölçtü ve analiz etti. Sonuç olarak, projeye katılan yaklaşık 900 restoranın derecelendirmesi ortalamanın üzerinde olma eğilimindedir. Bu verilere dayanarak, Floransa Üniversitesi'nin bir yan ürünü olan Aactive, projeye katılsınlar ya da katılmasınlar restoran ve mağazaların güçlü yönlerini ve büyüme marjlarını belirlemek için bir analiz gerçekleştirdi. Müşteriler daha çok tipiklik, yiyecek ve şarap geleneği, yerel ürünler hakkında konuşuyor ve özgünlük ile işletmeden duyulan memnuniyet arasında önemli bir ilişki var. Henüz kayıtlı olmayanlarla ilgili olarak, Toskana'daki 30 bini aşkın restoranın 6 bininden oluşan bir örnek üzerinden yapılan tahmin, projenin büyüme için yeterli alana sahip olduğunu gösteriyor: üye olmayanların neredeyse dörtte biri – yaklaşık 6.500 – potansiyel olarak kayıt olmaya uygun. Yapay zekayı yeni bir felsefi duygulanım teorisiyle benzersiz bir şekilde birleştiren bir yazılım sayesinde elde edilen sonuç.

Mastercard, dijital işlemlerle sağlanan verileri okuyarak restoran sektöründeki harcamaları ve turistlerin coğrafi kökenlerine ve çeşitli bölgesel bölgelere göre satın alma davranışlarını analiz etti. Konut dışı (uluslararası ve bölge dışı) harcamalar göz önüne alındığında, Toskana ulusal yiyecek-içecek harcamalarının yaklaşık %11'ini temsil etmektedir. Genel bölgesel turizm harcamalarının %22'sini temsil eden, 2023'e kıyasla %15 artan ve güçlü bir uluslararası çağrışıma sahip (%72) harcama. Toskana, İtalya'nın catering sektöründe en yüksek ortalama bilete sahip bölgesidir. ABD ilk sırada (toplam uluslararası yemek hizmetlerinin %24'ü), 2023'e kıyasla +%9, ortalama 75 avroluk biletle, yani İngilizce, Fransızca ve Hollandaca'nın iki katından fazla. Yemek hizmetleri ABD'deki toplam harcamanın yaklaşık 1/5'ini oluşturuyor. Almanlar, Amerikalıların yarısından daha az bir ağırlığa sahip ve yiyecek-içecek hizmetleri harcamalarının yalnızca %17'sini oluşturuyor. Harcamaların %36'sı Floransa'da yapılıyor ve bunu sahil takip ediyor. En büyük hacimler Pisa ve Floransa'da yoğunlaşmıştır. Yurt içi eğilim tüm aylarda tutarlı bir büyüme gösteriyor ve Ağustos ayında zirveye ulaşıyor; uluslararası olan ise aylar geçtikçe daha az büyüme gösterir ancak zaman içinde (Temmuz-Ağustos-Eylül) daha uzun bir zirveye ulaşır.

Roberta Garibaldi, yemek, şarap, yağ temalı seyahatlerin gözde destinasyonu olan ve aynı zamanda İtalyan restoranlarında en yaygın bölgesel mutfağı sunan Toskana'nın primatlarına dikkat çekti. 'İtalyan Yemek ve Şarap Turizmi Raporu'nun yedinci baskısına göre, İtalyanların en sevdiği ve gelecekteki yemek ve şarap gezileri için en çok arzu edilen destinasyondur. İtalyan turistlerin %33,9'u burayı ziyaret etmek isterken, %39,3'ü en son seyahatlerinde burayı ziyaret ettiğini belirtiyor. %19,1'i tatil için ana destinasyonun küçük köyleri ve iç bölgeleri keşfetmek olduğunu düşünüyor ve onu uzaktan Umbria takip ediyor. Ayrıca, İtalya'da en yaygın olanı Toskana mutfağıdır ve TheFork platformundaki restoranların %17,3'ünde Piedmonte ve Sicilya mutfaklarından önce yer almaktadır. İtalya'da yiyecek ve şarap turizminin ekonomik ve sosyal etkisi önemlidir; 2023'te İtalyan ekonomisine 40 milyar Euro'nun üzerinde katkı sağlar (bunun 9,2'si doğrudan, 17,2'si dolaylı ve 13,7'si bağlantılıdır), fayda/maliyet oranı ise 6,9'dur. Güçlü büyüme potansiyeli ve istihdam ile gelir dağılımında ikincil olmayan rolüyle İtalyan ekonomisi için önemi.
Turistler tarafından en çok aranan ve tarım-gıda sektöründe İtalya'yı en iyi temsil eden ürünler olarak kabul edilen anahtar kelimeler arasında ilk iki sırada iki ikonik ürün ve Toskana'da yiyecek ve şarabın gerçek temel direği yer alıyor: şarap (tercihlerin %38,1'i ile) ) ve bunu sızma zeytinyağı (%24) takip ediyor.

Projenin dijital kısmıyla her zaman ilgilenen Fondazione Sistema Toscana, yenilenen grafikleri ve gezinmesi daha kolay olan yeni web sitesi www.vetrina.toscana.it'i sundu. Esas olarak sektördeki operatörler için tasarlanan yeni platform, her ikisi de FST tarafından yönetilen Visittuscany.com ve intoscana.it gazetesinin dijital ekosistemiyle yakından bütünleşiyor. Üyelere yönelik çok sayıda fırsat sunan, bölgenin yiyecek, şarap ve tarım-gıda dünyasına gerçek bir giriş kapısı: tanıtımdan iletişime, değerler manifestosuna danışmadan kurumsal projelerin değerlendirilmesine, kurumsal projelerle ilişkilere kadar. dijital araçlar aracılığıyla medya ve görünürlük. Hepsi katılımcı şirketlerin profillerini içeren güncellenmiş bir veritabanına bağlıdır. Site, restoranlara, mağazalara, üreticilere, konaklama tesislerine, çiftlik evlerine ve bira fabrikaları, yağ fabrikaları, şarap mağazaları ve yağ fabrikaları gibi faaliyetlerin yanı sıra Şarap Rotaları ve ticaret birlikleri gibi referans paydaşlara da ev sahipliği yapıyor. Haberler, podcast'ler, yemek tarifleri ve anlatı formatları gibi derinlemesine içerikler, intoscana.it ve sosyal kanallarıyla sinerjiden yararlanır. Yeni sitenin açılışı vesilesiyle, Vetrina Toscana'nın sosyal ağlarında yemekleri, ürünleri ve bölgeleri kutlayan renklerin, şekillerin ve görsellerin zarif bir birleşimi olan 'Yolculuk içinde yolculuk' kampanyası yeniden başlatıldı. Evde hazırlanan veya restoranda yenen Toskana yemeklerinin fotoğraflarını #unviaggionelviaggio resmi hashtag'ini kullanarak ve Vetrina profilini etiketleyerek paylaşmaya davet edilen kullanıcılara yönelik yarışma kesinlikle bir yeniliktir. En çağrıştırıcı görseller, çekimin yazarı belirtilerek projenin web sitesinde ve sosyal kanallarda yayınlanacak ve tüm tanıtım materyalleri, kendi kanallarında kullanmak isteyen herkesin kullanımına sunulacak.

Ödüller ve yurtdışındaki varlığı
2021 yılında Avrupa Komisyonu tarafından tarımsal gıdanın tanıtımında 'en iyi uygulama' olarak belirlenmiş ve İtalyan Turist Basın Grubu tarafından 'İtalya'nın En İyi Pazarlama Projesi' olarak tanınmıştır.

Projenin değerlerinin manifestosunu bünyesinde barındıran Kaliteli Kapalı Pazar'ın 2023'te Follonica'da açılmasının ardından, geçen 14 Aralık'ta Confcommercio Grosseto tarafından yönetilen ilk Vetrina Toscana mağazası Grosseto'nun tarihi merkezinde açıldı: üyelerin ürünlerinin sergilendiği bir vitrin ve yerel üreticilerle toplantılar, atölye çalışmaları ve tematik atölye çalışmaları organize edebileceğiniz ve bölgeyi keşfetmeye yönelik yiyecek ve şarap programlarının yer aldığı paketlerin tanıtılacağı bir yer.

Manama, Bahreyn'deki prestijli Hotel Domain'in 34. katında Lucca Simona Girelli'nin şefi tarafından yönetilen ilk Sapori di Toscana restoranının ardından ağ, yakın zamanda San Francisco, Kaliforniya'daki Acquolina restoranının girişiyle genişledi. düşündürücü Washington Parkı ile Aziz Peter ve Paul Katedrali'nin önünde yer alır ve iki Toskanalı, Livorno'dan Dario Nicotra ve Pisa'dan Marco Avila tarafından yönetilir.

Son olarak Vetrina Toscana ile kazanılan deneyim sayesinde Bölge, Turizm Bakanlığı tarafından 'Bilmediğiniz İtalya'yı Keşfedin – Viaggio Italiano' projesi kapsamında özerk bölge ve illerin gastronomik değerlemesinde lider olarak belirlendi, tüm yarımadayı dolaşan son nesil restoran otobüsü ve koku seti yaratımıyla İtalyan gastronomik kimliğinin öyküsünü anlatan 'Aromi d'Italia'da hayat veriyor.

Vetrina Toscana'nın bazı sayıları
2000 katılımcı firma, 360 yıllık etkinlik, tipik ürünlere ilişkin 500 sayfa, 400 geleneksel tarif, 43 bin takipçi, 2024 yılında 1929 medya yayını.

(Daniela Mugnai, Vetrina Toscana basın ofisi işbirliği yaptı)
 
Üst