Toskana tarımı, 3,7 milyar değerinde bir miras

HoCaM

Global Mod
Global Mod
3,7 milyarlık bir “altın madeni”. Bu, Toskana'nın tarımsal üretiminin değeridir; 2023 yılında, bölgesel toplamın (612.880 hektar) %12,3'üne eşit olan 75 bin hektarın üzerinde sertifikalı üretime (IG gıdası) ayrılan yüzey alanı bakımından İtalya'da ilk bölge olduğunu teyit etmektedir. ). Bu rakam ulusal rakamın beş katı olan %2,3'tür.

Toskana aynı zamanda sektördeki çalışanların büyümesinde ilk bölge (+%12,8) olup, çalışan sayısında %3,1'lik bir daralma görülen İtalya ortalamasına kıyasla bu eğilimin tersini gösteriyor. Ayrıca, ulusal rakamın %27,9'una kıyasla toplamın %30,6'sını temsil eden, kadınların yönettiği çok sayıda işletme bulunmaktadır.

Bunlar, Toskana'da üretilen uluslararası lezzet vitrini olan ve bu yıl BtoB kısmı için 65 DOP sertifikalı üreticiyi Palazzo degli Affari'ye getiren Buy Food Toscana'nın altıncı baskısı için özel olarak oluşturulan ISMEA raporunda yer alan verilerden bazılarıdır. Floransa'da, PGI, Agriquality, Organic ve Mountain Product ve PAT ile bölgesel bir ihale ve dünya çapında 19 ülkeden 39 yabancı alıcı aracılığıyla seçilen yeni ticari anlaşmalar yapmak veya mevcut ilişkileri güçlendirmek için.

DOP EKONOMİSİ – ISMEA'nın Tedarik Zinciri ve Pazar Analizi Departmanı yöneticisi Fabio del Bravo, ISMEA'nın başkanının açılışına tanık olan “Gıdanın Toskana'sı: ürünler, insanlar ve bölgeler arasında lezzet yolculuğu” konferansında konuşan verileri açıkladı. Toskana Bölgesi, Eugenio Giani, tarım-gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi, Bölge Konseyi başkanı Antonio Mazzeo ve Floransa Ticaret Odası başkanı Massimo Manetti ile birlikte.

Tarım ve Gıda Piyasası Hizmetleri Enstitüsü'nün raporu, 32'si gıda ürünü ve 58'i şarap olmak üzere DOP ile IGP3 arasında 90 ürünle Toskana'nın GI tescili sayısı açısından lider bölge olduğunu vurguluyor. 2022 yılında (GI gıda araştırmaları için referans yılı) Toskana GI gıda sektörü, 11.785 operatörün katkısı sayesinde 179 milyon Euro'luk bir üretim değeri (yıllık bazda +%1,2 ve 2019'dan bu yana +%17) elde etti. Orta İtalya'da üretilen coğrafi işaretlerin değerinin %55'ine ve bölgesel coğrafi işaretlerin (yiyecek + şarap) toplam cirosunun %13'üne, yani 1,4 milyar avroya kadar. Ayrıca 2023 yılı için veriler, bölgesel gıda Cİ'lerinin genel değerinde yaklaşık %6'lık bir artış daha olduğunu gösteriyor. Birlikte Toskana GI'lerinin değerinin %88'ini temsil eden altı ürün: bunlar arasında Prosciutto Toscano PDO, Cantuccini Toscani PGI ve Pecorino Toscano PDO'nun her biri yaklaşık %20 katkıda bulunurken, Tuscan oil PGI, Vitellone Bianco dell 'Appennino Centrale PGI ve Finocchiona PGI'nın her biri %10'un biraz altında bulunuyor. ISMEA araştırması daha sonra yiyecek ve şarabın, kırsal alanlardaki turist akışının bir kısmının taşınmasında temel bir itici güç olarak nasıl kendini doğruladığının altını çiziyor. Made in Toskana'nın dünyada gerçek bir ikonu olan şarap ve petrole ek olarak, küçük ölçekte bile olsa, tarımsal işletmelerin turistlerin değerlemesinden faydalanabilecek ve ziyaretçilere doğrudan temas halinde deneyimlerde eşlik edebilecek çok sayıda başka mükemmel yapım da var. yapımcılarla birlikte.

KONFERANS – Floransa'nın kalbindeki Palazzo Bastogi'de yapılan çalışma sabahı, Toskana'nın belirli bir “kültürel, tarihi, sanatsal ve peyzaj” mesleğine sahip belediye sayısı açısından İtalya'da ilk sırada olduğu ortaya çıktı (88, 17'ye eşit). toplam ulusalın yüzdesi). Ve tam olarak “bölgesel çekim faktörleri” olarak tanımlanabilecek faktörlerin yaygın varlığı sayesinde Toskana 2023'te 14,5 milyondan fazla turisti (2022'ye göre +%13) ve yaklaşık 46 milyon gecelik konaklamayı (2022'de +7,5%) çekmiştir. 2022) turist çekiciliği açısından İtalyan bölgeleri arasında en üst sıralarda yer aldığını kanıtladı. Bu bağlamda – Toskana Bölgesi tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi, konuşmasında altını çizdi – yeni Avrupa Coğrafi İşaretler Yönetmeliği, Konsorsiyuma, coğrafi işaretli üretimlerin korunması için bilgilendirici ve tanıtıcı bir rol yüklemektedir. üretim alanlarının turistik kullanımını teşvik etmeyi amaçlayan özel iletişim ve pazarlama faaliyetleri yoluyla da uygulanabilir. Bu anlamda Toskana gıda coğrafi işaretlerinin potansiyeli açık görünmektedir ve aynı zamanda bölgenin organik üretim ve tarım turizmi faaliyetlerinde sahip olduğu mükemmellik konumuyla ilişkili olarak da okunmalıdır.

Aynı doğrultuda, gıda ve turizm tanıtımı arasındaki bağlantıya vurgu yapan Fondazione Sistema Toscana Direktörü Francesco Palumbo, 2024 yılının ilk 6 ayında 3,9 milyon sayfa görüntüleme kaydeden destinasyon sitesi Visittuscany.com'un performansına ilişkin veriler sundu. (+%8,2), Facebook'ta 9,2 milyon, Instagram'da 4,3 milyon ve TikTok'ta 1 milyon izlenme. Özellikle yiyecek ve şarap kombinasyonuna ilişkin aramalar arttı: Ekim 2023'ten Eylül 2024'e kadar bu içerik sitenin beş dilinde (İtalyanca, İngilizce, Almanca, İspanyolca ve Fransızca) neredeyse 600 bin görüntüleme elde etti. İtalyanca'da bir önceki döneme göre +%53,6, İngilizce'de ise +%67 büyüme görüldü. Sabahın konuşmacıları arasında, coğrafi işaretler ile turizm arasındaki sinerjiden bahseden Floransa Üniversitesi Tarım Ekonomisi profesörü Giovanni Belletti de vardı. Konsorsiyumların ve üreticilerin, bölgenin ve gastronomi sunumunun tanıtımı için ürünlerini kullanma olanaklarından yararlanılarak daha da geliştirilecek bir kombinasyon. Tartışmaya ayrıca Toskana Turizm Teşvik Direktörü Francesco Tapinassi ve Floransa Üniversitesi'nde tarım, gıda ve kırsal ekonomi profesörü Silvia Scaramuzzi de katkıda bulundu ve konuşması sırasında sertifikalı ürünlerin sayısız potansiyelini turizm için itici bir güç olarak vurguladı. Orman banyosundan (stresten arınmak, bölgenin ürünlerini ve renklerini keşfetmek için ormanlarda yürümek) veya Toskana'da, özellikle Amiata Dağı'nda yaygınlaşan Castaneoturizm'den geçen bir bölgenin tanıtımı.

İHRACAT – 2023 yılında Toskana tarım-gıda ürünlerinin ihracatı, tüm bölgesel ihracatın %6,1'ine denk gelen 3,5 milyar avro seviyesinde gerçekleşti. Son 5 yılda yıllık ortalama %8,3 oranında büyüyen bir değer. İhraç edilen başlıca ürünler arasında değer olarak Toskana tarımsal gıda ihracatının üçte birinden fazlasını temsil eden şarap ve %23'ünü oluşturan sızma zeytinyağı yer alıyor. Referans pazarların %53'ü Avrupa Birliği dışında olup, yalnızca Amerika Birleşik Devletleri %25'ini oluşturmaktadır. AB ülkeleri arasında en büyük paya sahip olan Almanya ve Fransa %10'un üzerinde paya sahiptir. Bununla birlikte, Toskana GI gıdalarının ihracat değeri 2022'de 79 milyon avroyu aşacak ve Toskana PGI yağı yaklaşık 25 milyon avroyla bölgesel ihracatın amiral gemisi olmaya devam edecek. Onu 21,5 milyon euroyla (2021'de +%1) Cantuccini PGI, 16 milyon euroyla (2021'de +%2) Prosciutto Toscano PDO ve 9,4 milyon euroyla Pecorino Toscano PDO takip ediyor. Öte yandan ABD ve Almanya, toplam değerinin %60'ından fazlasını aldıkları Toskana GI ürünlerinin ihracatında ana referans pazarlar olduklarını doğruluyorlar.

TÜKETİM – Ana Toskana GI ürünleri arasında, 2023 yılında Toskana GI yağlarının değer satışlarında +%5,2'lik bir toparlanma ve Tuscan Cantucci PGI, Panforte di tarafından temsil edilen tahıl türevleri kategorisinde önemli bir artış (+%27,3) var. Siena PGI ve Ricciarelli di Siena PGI. Toskana GI yağları ile ilgili olarak, büyük ölçekli perakende ticaretteki satışlar, 7,4 milyar Euro'yu aşan değerle, tüm İtalyan GI yağlarının hacim olarak satışlarının %12,1'ini ve değer olarak satışların %14,6'sını temsil etmektedir.
 
Üst