“GDL liderliği aşırıya kaçtı”: Bahn planlanan greve karşı dava açmak istiyor
22:11: Deutsche Bahn, tren makinistleri sendikası GDL'nin duyurduğu greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor. Şirket Pazar akşamı demiryolunun Frankfurt am Main iş mahkemesine ihtiyati tedbir için acil başvuruda bulunacağını duyurdu. Açıklamaya göre İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Bu grev sadece tamamen gereksiz değil, aynı zamanda yasal olarak izin verilmediğini de düşünüyoruz” dedi.
Seiler, demiryolunun sadece iki gün önce genişletilmiş bir teklif sunarak şirketin sendikanın çalışma saatleri ile ilgili temel talebini karşılamaya yönelik büyük bir adım attığını söyledi. “DB uzlaşmaya hazır. Artık yeniden müzakere zamanı geldi. GDL liderliği haddini aştı, sonunda bunu düşünmek zorundalar.”
Demiryolu, GDL'ye grevi iptal etmesi ve bunun yerine şirketin önerdiği müzakere tarihini Çarşamba günü alması çağrısında bulundu. Seiler, “Çözümler yalnızca müzakere masasında bulunabilir” diye vurguladı.
GDL Çarşamba sabahından itibaren demiryolu grevini duyurdu
18:52: GDL yeni haftada Deutsche Bahn'ı vuruyor. Bu Bayerischer Rundfunk tarafından bildirildi. Sonuç olarak, kampanya ilk olarak yük trafiği için Salı akşamı başlayacak. Çarşamba sabahı saat 02.00'den itibaren yolcu trafiği de etkilenecek. Grevin Cuma akşamı saat 18.00'e kadar sürmesi planlanıyor
Noel'den önce GDL üyelerinin yüzde 97'sinin büyük bir çoğunluğu grev lehinde konuştu. Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve bir yıl vadeli vergiden muaf enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor.
Şu ana kadar yapılan tartışmaların özü, tam ücretli vardiyalı çalışanlar için haftalık çalışma süresinin 38 saat yerine 35 saat gibi kısaltılması yönündeki temel talep oldu. Ancak demiryolu henüz bu işe karışmak istemedi.
“Noel barışı” sona erdi; demiryolu grevleri yakında tekrar mümkün
7 Ocak Pazar, saat 4:00: Raylardaki belirsizlik bu pazartesi günü yolcular için yeniden başlayacak. Ardından Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) kendi kendine uyguladığı “Noel ateşkesi”, Deutsche Bahn ve diğer şirketlerle toplu pazarlık anlaşmazlığıyla sonuçlandı. Bu nedenle hafta başından itibaren yeniden grev yapılması mümkün. GDL'nin Noel öncesinde üyeleri arasında yaptığı başarılı oylamanın ardından grevler eskisinden çok daha uzun sürebilir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 97'si süresiz grev lehinde konuştu.
En azından Pazartesi ve Salı günleri Almanya'da tren trafiği her zamanki gibi işleyecek. DBB patronu Ulrich Silberbach'a göre, GDL'nin de üyesi olduğu Alman Kamu Hizmeti Birliği'nin (dbb) önemli bir konferansı, demiryolundaki endüstriyel anlaşmazlıklar yüzünden tehlikeye atılmamalı. Silberbach birkaç gün önce “Kölner Stadtanzeiger” gazetesine verdiği demeçte, “Noel'den önce Claus Weselsky ile Köln'deki konferansta grev olmayacağı konusunda anlaşmıştım” dedi. “Varış ve ayrılış garantilidir. Bundan sonra ne olacağı artık benim elimde değil.”
En geç Çarşamba gününden itibaren herhangi bir zamanda raylara grev yapılması beklenebilir. Özellikle toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında iki tarafın yakınlaşması şu anda öngörülemediğinden. Demiryolu önceki teklifini Cuma günü tekrar genişletmişti. İlk kez GDL'nin talep ettiği çalışma saatlerinde bir azalmaya gitti. Ancak Grup İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, talep edilen ücret tazminatının tamamı hakkında hâlâ hiçbir şey bilmek istemiyor.
Deutsche Bahn yeni bir teklifle yaklaşan grevleri önlemek istiyor
12.45: Deutsche Bahn yeni bir teklifle önümüzdeki haftadan itibaren birkaç gün boyunca GDL sendikasının grev yapmasını engellemeye çalışıyor. İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Artık GDL'nin temel taleplerini karşılamaya yaklaşıyoruz” diyor. Güney Alman gazetesi. “Artık vardiyalı çalışanlar için ek seçim modellerini müzakere etmek istiyoruz. O zaman 38, hatta 40 saat yerine yalnızca 35 saat çalışabiliyorlardı. Herkes bir kafeteryada olduğu gibi seçim yapıyor”.
Demiryolu aynı zamanda GDL patronu Claus Weselsky'nin talep ettiği ücret tazminatı hakkında da konuşmaya istekli: “Neyin mümkün olduğu konusunda GDL ile konuşmak istiyoruz” diyor Seiler. Çalışma saatlerinin kısalması nedeniyle ek maliyetler ortaya çıkarsa ücret artışında indirim yapılması gerekir.
Seiler, “Teklifimizle GDL'ye doğru büyük bir adım atıyoruz” diyor. “Onun da artık taşınması gerekiyor. Ve: GDL gereksiz saldırılardan kaçınmalıdır. Artık bunun için gerçekten bir neden yok.”
Demiryolu ayrıca, EVG sendikasının toplu sözleşmesi olan şirketlerde olduğu gibi, GDL toplu sözleşmesi olan şirketlerdeki çalışanların, gelecekte uygulama aracılığıyla vardiyalarını seçebilmelerini de sunuyor. Seiler, “Çalışanlar sabah mı yoksa akşam mı, hafta sonu mu yoksa sadece hafta içi mi çalışmak istediklerini seçiyorlar” diyor. Bu, vakaların yüzde 80'inde istedikleri vardiyaları alacakları anlamına geliyor. “Bu sayede iş ve özel hayat çok daha iyi bir şekilde birleştirilebilir.” Demiryolu aynı zamanda daha önce teklif ettiğinden daha büyük bir ücret artışı için de kapıyı açık bırakıyor: Seiler, “Sonunda her şey yolunda giderse elbette teklifte her zaman hareket alanı vardır” diyor.
Kilit endüstriler grevde: Almanya Ocak ayında özel bir yükle karşı karşıya
5 Ocak Cuma, 10:05: Almanya'ya doğru bir grev dalgası geliyor: Önümüzdeki hafta tarım, demiryolu ve ulaştırma gibi önemli sektörlerde büyük abluka tehdidi var. Trafik ışığı imtiyazlarına rağmen çiftçiler 8 Ocak'tan itibaren genel grev yapmak istiyor ve GDL yine endüstriyel eylemle oynuyor.
Demiryolu endüstrisi kayıp tren makinistleri için reklamlarını artırıyor
4 Ocak Perşembe, 9:18: Kuzey Ren-Vestfalya'daki demiryolu endüstrisi, yeni yılda tren makinistlerinin eksikliğine karşı istihdam saldırısını genişletmek istiyor. Focus Demiryolu NRW ittifakının talep üzerine yaptığı açıklamaya göre, 2023 yılında Kuzey Ren-Vestfalya'da 420 kişi tren makinistliğine hak kazandı. Devlet şimdi yeni tren makinistlerinin sayısının 2024'te en az yüzde 50 artması için altı milyon avro daha veriyor. Kuzey Ren-Vestfalya'da trenlerin yüzde beşi yakın zamanda çok kısa sürede iptal edildi. bu personel eksikliğiydi.
Sektöre göre, yaklaşık 3.300 tren makinist pozisyonundan 150'si halihazırda boş ve 600'den fazla tren makinistinin daha 2027 yılına kadar emekli olması bekleniyor. Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) haftalık çalışma saatlerinin azaltılmasını istiyor. Önümüzdeki haftalarda yapılacak grev dikkate bile alınmıyor. Focus Demiryolu devlet programının sözcüsü, böyle bir toplu sözleşmenin “birkaç yüz tren makinisti için devasa ek gereksinimlerle” sonuçlanacağını söylüyor.
Endüstri, iş saldırısında öncelikli olarak, lokomotifteki yeni işleri için bir yıldan biraz fazla bir süre içinde yeniden eğitilecek olan kariyer değiştiricileri işe alıyor. Bu, personel sıkıntısıyla klasik üç yıllık eğitimden daha hızlı mücadele etmeye yardımcı olur. Sevkiyatçılara ve müşteri danışmanlarına yönelik programlar da Focus Bahn'ın bir parçası olarak genişletiliyor. 2019 yılından bu yana politikacılar ve on bir demiryolu şirketi, personel arayışında tedbirlerini birleştirmek amacıyla Focus Demiryolu NRW girişimi kapsamında güçlerini birleştirdi.
Ancak sorumlu ulaştırma birliklerinin temsilcileri, bunun kısa vadede personel eksikliği nedeniyle birçok tren iptalini değiştireceğini beklemiyor.
Deutsche Bahn tren makinistleri sendikasına dava açıyor
20:06: Deutsche Bahn (DB), Alman Tren Makinistleri Birliği'ne (GDL) dava açıyor. Davanın nedeninin geçici işçi kooperatifi Fair Train'in kurulması olduğu söyleniyor. GDL'nin bu nedenle müzakere yeteneğini kaybedip kaybetmediği artık mahkemede açıklığa kavuşturulmalıdır. Bununla ilgili daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Bu grevler 2024'te de kapımızda
2 Ocak 2024 Salı, 15:03: Yeni yılda birçok grevin gerçekleşmesi bekleniyor. Demiryolu sektöründe, Alman Lokomotif Şoförleri Sendikasının (GDL) 8 Ocak'tan itibaren greve gitmesi bekleniyor. GDL patronu Klaus Weselsky, grevlerin beş güne kadar sürebileceğini zaten duyurdu. Bunun uzun mesafeli ve bölgesel ulaşımı, S-Bahn'ı ve bazı özel operatörleri etkilemesi bekleniyor. GDL, haftada 38 saatlik çalışma yerine haftada 35 saatlik çalışma yapılması yönünde müzakere çağrısında bulunuyor.
Perakendede çalışanlar da greve hazırlanabilir. Verdi sendikası ile işveren sendikaları arasında geçen bahardan bu yana süren müzakereler yıl sonuna kadar sonuçlanamadı. Verdi, sözde yoksulluğa dayanıklı gelirleri hayata geçirmek istiyor. Sendikanın Ocak ayı başlarında grev çağrısı yapması bekleniyor.
İnşaat ve basım sektörlerinde toplu pazarlık Şubat ve Mart aylarında planlanıyor. Burada yaklaşık on iki milyon çalışan etkileniyor. Kimya sektörü de Haziran ayından itibaren müzakerelere başlayacak. Gergin ekonomik durum nedeniyle müzakereler tüm bu sektörler için zor olabilir.
Ülke çapında yaklaşık 3,6 milyon çalışanla en büyük sanayi sektörü olan metal ve elektrik sektöründe de sonbaharda toplu sözleşme turu yapılması bekleniyor. IG Metall'in geçen yıl çelik sektöründe olduğu gibi tam ücret tazminatıyla birlikte dört günlük hafta talep edip etmeyeceği belli değil. Ancak bu gereklilik zaten işverenler tarafından ağır bir şekilde eleştiriliyor.
Son olarak, kamu sektöründe ve postanede 2025 yılında başlayacak olan toplu pazarlık turları için hazırlıklar 2024 yılı sonunda başlayacak. Bu durum kreşleri, çöp toplamayı, Bavyera'daki yerel toplu taşımayı ve mektup ve paket dağıtımını etkileyebilir. .
Perakendede toplu sözleşme sürüyor
29 Aralık 2023 Cuma, 06:48: Perakende toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında bir haftalık aradan sonra yeniden müzakereler sürüyor. Hamburg'da, Verdi sendikasının duyurduğu gibi, Kasım ayında bölgesel toplu pazarlık turlarının kesintiye uğramasından bu yana her iki taraf da ilk kez Perşembe sabahı görüşmelere yeniden başladı. Pazarlık alanındaki bir anlaşma, müzakerelerin halen devam ettiği diğer 13 bölge için bir plan görevi görebilir. Alman Ticaret Birliği (HDE) Perşembe günkü toplantıyı “bu yıl bir anlaşma için son fırsat” olarak görüyor.
Noel'den kısa bir süre önce Verdi, ülke çapında bir uyarı greviyle işverenler üzerinde baskı kurmayı yeniden denedi. Verdi Federal Yönetim Kurulu perakende sektörü başkanı Corinna Groß, Hamburg'da bir anlaşmanın ancak daha iyi bir teklifle mümkün olabileceğini vurguladı. “Tarife diktelerini kabul etmiyoruz! “Şimdi işverenlerin harekete geçeceğini varsayıyoruz ve Hansa kentindeki çalışanlar için bir sonuca varabileceğimizi umuyoruz.”
Kuzey Ticaret Birliği önceki teklifine dayanarak görüşmelere başladı. İşverenler 24 ay vade için yüzde 10,24 daha fazla paranın yanı sıra toplam 750 avro tutarında vergi ve gümrüksüz enflasyon tazminatı ikramiyesi teklif ediyor. İşverenlerden gelen bir ültimatom, “Bu teklif yalnızca 31 Aralık 2023'e kadar garantilidir”. Verdi, diğer şeylerin yanı sıra, tüm bölgelerde perakende satışta saat başına en az 2,50 avro daha fazla ücret ve bir yıllık bir süre talep ediyor.
Muayenehanelerin kapatılmasına yönelik eleştiri – Lauterbach daha fazla para çağrılarına karşı
12:56: Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, doktorların kapalı muayenehanelere yönelik protestoları karşısında daha iyi çalışma koşulları sözü verdi, ancak daha fazla para çağrılarını reddetmeye devam ediyor. SPD'li siyasetçi ZDF'de “Ücret artışları için herhangi bir alan görmüyorum” dedi. Uygulamalar daha az bürokrasiye ihtiyaç duyuyor ve paranın daha adil dağıtılması gerekiyor. Bakan, özellikle aile hekimlerine yönelik iyileştirmeler konusunda Ocak ayı için bir toplantı yapılacağını duyurdu. Muayenehanelerin kapatılmasına trafik ışıkları koalisyonu ve yasal sağlık sigortası şirketlerinden (GKV) de eleştiri geldi.
Tabip birlikleri yıllar arasında ülke çapındaki muayenehanelerin kapatılması çağrısında bulunmuştu. Bu Cuma gününe kadar yapılması planlanan eylem, “Praxis in Not” kampanyasının bir parçası. Virchow Asistan Doktorlar Derneği Başkanı Dirk Heinrich Perşembe günü yaptığı açıklamada, Lauterbach'ın tepkisinin protestoların haklı ve önemli olduğunu ve muhtemelen daha uzun bir nefese ihtiyacımız olduğunu gösterdiğini söyledi. “Kalma gücümüz var.” Bu, doktorların gelirinin arttırılmasıyla ilgili değil, daha ziyade mevcut ayakta tedavi yapılarının yeterli ve sürdürülebilir finansmanıyla ilgilidir.
Uyarı ihtarları hakkında daha fazla bilgiyi sonraki sayfalarda bulabilirsiniz
22:11: Deutsche Bahn, tren makinistleri sendikası GDL'nin duyurduğu greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor. Şirket Pazar akşamı demiryolunun Frankfurt am Main iş mahkemesine ihtiyati tedbir için acil başvuruda bulunacağını duyurdu. Açıklamaya göre İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Bu grev sadece tamamen gereksiz değil, aynı zamanda yasal olarak izin verilmediğini de düşünüyoruz” dedi.
Seiler, demiryolunun sadece iki gün önce genişletilmiş bir teklif sunarak şirketin sendikanın çalışma saatleri ile ilgili temel talebini karşılamaya yönelik büyük bir adım attığını söyledi. “DB uzlaşmaya hazır. Artık yeniden müzakere zamanı geldi. GDL liderliği haddini aştı, sonunda bunu düşünmek zorundalar.”
Demiryolu, GDL'ye grevi iptal etmesi ve bunun yerine şirketin önerdiği müzakere tarihini Çarşamba günü alması çağrısında bulundu. Seiler, “Çözümler yalnızca müzakere masasında bulunabilir” diye vurguladı.
GDL Çarşamba sabahından itibaren demiryolu grevini duyurdu
18:52: GDL yeni haftada Deutsche Bahn'ı vuruyor. Bu Bayerischer Rundfunk tarafından bildirildi. Sonuç olarak, kampanya ilk olarak yük trafiği için Salı akşamı başlayacak. Çarşamba sabahı saat 02.00'den itibaren yolcu trafiği de etkilenecek. Grevin Cuma akşamı saat 18.00'e kadar sürmesi planlanıyor
Noel'den önce GDL üyelerinin yüzde 97'sinin büyük bir çoğunluğu grev lehinde konuştu. Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve bir yıl vadeli vergiden muaf enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor.
Şu ana kadar yapılan tartışmaların özü, tam ücretli vardiyalı çalışanlar için haftalık çalışma süresinin 38 saat yerine 35 saat gibi kısaltılması yönündeki temel talep oldu. Ancak demiryolu henüz bu işe karışmak istemedi.
“Noel barışı” sona erdi; demiryolu grevleri yakında tekrar mümkün
7 Ocak Pazar, saat 4:00: Raylardaki belirsizlik bu pazartesi günü yolcular için yeniden başlayacak. Ardından Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) kendi kendine uyguladığı “Noel ateşkesi”, Deutsche Bahn ve diğer şirketlerle toplu pazarlık anlaşmazlığıyla sonuçlandı. Bu nedenle hafta başından itibaren yeniden grev yapılması mümkün. GDL'nin Noel öncesinde üyeleri arasında yaptığı başarılı oylamanın ardından grevler eskisinden çok daha uzun sürebilir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 97'si süresiz grev lehinde konuştu.
En azından Pazartesi ve Salı günleri Almanya'da tren trafiği her zamanki gibi işleyecek. DBB patronu Ulrich Silberbach'a göre, GDL'nin de üyesi olduğu Alman Kamu Hizmeti Birliği'nin (dbb) önemli bir konferansı, demiryolundaki endüstriyel anlaşmazlıklar yüzünden tehlikeye atılmamalı. Silberbach birkaç gün önce “Kölner Stadtanzeiger” gazetesine verdiği demeçte, “Noel'den önce Claus Weselsky ile Köln'deki konferansta grev olmayacağı konusunda anlaşmıştım” dedi. “Varış ve ayrılış garantilidir. Bundan sonra ne olacağı artık benim elimde değil.”
En geç Çarşamba gününden itibaren herhangi bir zamanda raylara grev yapılması beklenebilir. Özellikle toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında iki tarafın yakınlaşması şu anda öngörülemediğinden. Demiryolu önceki teklifini Cuma günü tekrar genişletmişti. İlk kez GDL'nin talep ettiği çalışma saatlerinde bir azalmaya gitti. Ancak Grup İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, talep edilen ücret tazminatının tamamı hakkında hâlâ hiçbir şey bilmek istemiyor.
Deutsche Bahn yeni bir teklifle yaklaşan grevleri önlemek istiyor
12.45: Deutsche Bahn yeni bir teklifle önümüzdeki haftadan itibaren birkaç gün boyunca GDL sendikasının grev yapmasını engellemeye çalışıyor. İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Artık GDL'nin temel taleplerini karşılamaya yaklaşıyoruz” diyor. Güney Alman gazetesi. “Artık vardiyalı çalışanlar için ek seçim modellerini müzakere etmek istiyoruz. O zaman 38, hatta 40 saat yerine yalnızca 35 saat çalışabiliyorlardı. Herkes bir kafeteryada olduğu gibi seçim yapıyor”.
Demiryolu aynı zamanda GDL patronu Claus Weselsky'nin talep ettiği ücret tazminatı hakkında da konuşmaya istekli: “Neyin mümkün olduğu konusunda GDL ile konuşmak istiyoruz” diyor Seiler. Çalışma saatlerinin kısalması nedeniyle ek maliyetler ortaya çıkarsa ücret artışında indirim yapılması gerekir.
Seiler, “Teklifimizle GDL'ye doğru büyük bir adım atıyoruz” diyor. “Onun da artık taşınması gerekiyor. Ve: GDL gereksiz saldırılardan kaçınmalıdır. Artık bunun için gerçekten bir neden yok.”
Demiryolu ayrıca, EVG sendikasının toplu sözleşmesi olan şirketlerde olduğu gibi, GDL toplu sözleşmesi olan şirketlerdeki çalışanların, gelecekte uygulama aracılığıyla vardiyalarını seçebilmelerini de sunuyor. Seiler, “Çalışanlar sabah mı yoksa akşam mı, hafta sonu mu yoksa sadece hafta içi mi çalışmak istediklerini seçiyorlar” diyor. Bu, vakaların yüzde 80'inde istedikleri vardiyaları alacakları anlamına geliyor. “Bu sayede iş ve özel hayat çok daha iyi bir şekilde birleştirilebilir.” Demiryolu aynı zamanda daha önce teklif ettiğinden daha büyük bir ücret artışı için de kapıyı açık bırakıyor: Seiler, “Sonunda her şey yolunda giderse elbette teklifte her zaman hareket alanı vardır” diyor.
Kilit endüstriler grevde: Almanya Ocak ayında özel bir yükle karşı karşıya
5 Ocak Cuma, 10:05: Almanya'ya doğru bir grev dalgası geliyor: Önümüzdeki hafta tarım, demiryolu ve ulaştırma gibi önemli sektörlerde büyük abluka tehdidi var. Trafik ışığı imtiyazlarına rağmen çiftçiler 8 Ocak'tan itibaren genel grev yapmak istiyor ve GDL yine endüstriyel eylemle oynuyor.
Demiryolu endüstrisi kayıp tren makinistleri için reklamlarını artırıyor
4 Ocak Perşembe, 9:18: Kuzey Ren-Vestfalya'daki demiryolu endüstrisi, yeni yılda tren makinistlerinin eksikliğine karşı istihdam saldırısını genişletmek istiyor. Focus Demiryolu NRW ittifakının talep üzerine yaptığı açıklamaya göre, 2023 yılında Kuzey Ren-Vestfalya'da 420 kişi tren makinistliğine hak kazandı. Devlet şimdi yeni tren makinistlerinin sayısının 2024'te en az yüzde 50 artması için altı milyon avro daha veriyor. Kuzey Ren-Vestfalya'da trenlerin yüzde beşi yakın zamanda çok kısa sürede iptal edildi. bu personel eksikliğiydi.
Sektöre göre, yaklaşık 3.300 tren makinist pozisyonundan 150'si halihazırda boş ve 600'den fazla tren makinistinin daha 2027 yılına kadar emekli olması bekleniyor. Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) haftalık çalışma saatlerinin azaltılmasını istiyor. Önümüzdeki haftalarda yapılacak grev dikkate bile alınmıyor. Focus Demiryolu devlet programının sözcüsü, böyle bir toplu sözleşmenin “birkaç yüz tren makinisti için devasa ek gereksinimlerle” sonuçlanacağını söylüyor.
Endüstri, iş saldırısında öncelikli olarak, lokomotifteki yeni işleri için bir yıldan biraz fazla bir süre içinde yeniden eğitilecek olan kariyer değiştiricileri işe alıyor. Bu, personel sıkıntısıyla klasik üç yıllık eğitimden daha hızlı mücadele etmeye yardımcı olur. Sevkiyatçılara ve müşteri danışmanlarına yönelik programlar da Focus Bahn'ın bir parçası olarak genişletiliyor. 2019 yılından bu yana politikacılar ve on bir demiryolu şirketi, personel arayışında tedbirlerini birleştirmek amacıyla Focus Demiryolu NRW girişimi kapsamında güçlerini birleştirdi.
Ancak sorumlu ulaştırma birliklerinin temsilcileri, bunun kısa vadede personel eksikliği nedeniyle birçok tren iptalini değiştireceğini beklemiyor.
Deutsche Bahn tren makinistleri sendikasına dava açıyor
20:06: Deutsche Bahn (DB), Alman Tren Makinistleri Birliği'ne (GDL) dava açıyor. Davanın nedeninin geçici işçi kooperatifi Fair Train'in kurulması olduğu söyleniyor. GDL'nin bu nedenle müzakere yeteneğini kaybedip kaybetmediği artık mahkemede açıklığa kavuşturulmalıdır. Bununla ilgili daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz.
Bu grevler 2024'te de kapımızda
2 Ocak 2024 Salı, 15:03: Yeni yılda birçok grevin gerçekleşmesi bekleniyor. Demiryolu sektöründe, Alman Lokomotif Şoförleri Sendikasının (GDL) 8 Ocak'tan itibaren greve gitmesi bekleniyor. GDL patronu Klaus Weselsky, grevlerin beş güne kadar sürebileceğini zaten duyurdu. Bunun uzun mesafeli ve bölgesel ulaşımı, S-Bahn'ı ve bazı özel operatörleri etkilemesi bekleniyor. GDL, haftada 38 saatlik çalışma yerine haftada 35 saatlik çalışma yapılması yönünde müzakere çağrısında bulunuyor.
Perakendede çalışanlar da greve hazırlanabilir. Verdi sendikası ile işveren sendikaları arasında geçen bahardan bu yana süren müzakereler yıl sonuna kadar sonuçlanamadı. Verdi, sözde yoksulluğa dayanıklı gelirleri hayata geçirmek istiyor. Sendikanın Ocak ayı başlarında grev çağrısı yapması bekleniyor.
İnşaat ve basım sektörlerinde toplu pazarlık Şubat ve Mart aylarında planlanıyor. Burada yaklaşık on iki milyon çalışan etkileniyor. Kimya sektörü de Haziran ayından itibaren müzakerelere başlayacak. Gergin ekonomik durum nedeniyle müzakereler tüm bu sektörler için zor olabilir.
Ülke çapında yaklaşık 3,6 milyon çalışanla en büyük sanayi sektörü olan metal ve elektrik sektöründe de sonbaharda toplu sözleşme turu yapılması bekleniyor. IG Metall'in geçen yıl çelik sektöründe olduğu gibi tam ücret tazminatıyla birlikte dört günlük hafta talep edip etmeyeceği belli değil. Ancak bu gereklilik zaten işverenler tarafından ağır bir şekilde eleştiriliyor.
Son olarak, kamu sektöründe ve postanede 2025 yılında başlayacak olan toplu pazarlık turları için hazırlıklar 2024 yılı sonunda başlayacak. Bu durum kreşleri, çöp toplamayı, Bavyera'daki yerel toplu taşımayı ve mektup ve paket dağıtımını etkileyebilir. .
Perakendede toplu sözleşme sürüyor
29 Aralık 2023 Cuma, 06:48: Perakende toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında bir haftalık aradan sonra yeniden müzakereler sürüyor. Hamburg'da, Verdi sendikasının duyurduğu gibi, Kasım ayında bölgesel toplu pazarlık turlarının kesintiye uğramasından bu yana her iki taraf da ilk kez Perşembe sabahı görüşmelere yeniden başladı. Pazarlık alanındaki bir anlaşma, müzakerelerin halen devam ettiği diğer 13 bölge için bir plan görevi görebilir. Alman Ticaret Birliği (HDE) Perşembe günkü toplantıyı “bu yıl bir anlaşma için son fırsat” olarak görüyor.
Noel'den kısa bir süre önce Verdi, ülke çapında bir uyarı greviyle işverenler üzerinde baskı kurmayı yeniden denedi. Verdi Federal Yönetim Kurulu perakende sektörü başkanı Corinna Groß, Hamburg'da bir anlaşmanın ancak daha iyi bir teklifle mümkün olabileceğini vurguladı. “Tarife diktelerini kabul etmiyoruz! “Şimdi işverenlerin harekete geçeceğini varsayıyoruz ve Hansa kentindeki çalışanlar için bir sonuca varabileceğimizi umuyoruz.”
Kuzey Ticaret Birliği önceki teklifine dayanarak görüşmelere başladı. İşverenler 24 ay vade için yüzde 10,24 daha fazla paranın yanı sıra toplam 750 avro tutarında vergi ve gümrüksüz enflasyon tazminatı ikramiyesi teklif ediyor. İşverenlerden gelen bir ültimatom, “Bu teklif yalnızca 31 Aralık 2023'e kadar garantilidir”. Verdi, diğer şeylerin yanı sıra, tüm bölgelerde perakende satışta saat başına en az 2,50 avro daha fazla ücret ve bir yıllık bir süre talep ediyor.
Muayenehanelerin kapatılmasına yönelik eleştiri – Lauterbach daha fazla para çağrılarına karşı
12:56: Sağlık Bakanı Karl Lauterbach, doktorların kapalı muayenehanelere yönelik protestoları karşısında daha iyi çalışma koşulları sözü verdi, ancak daha fazla para çağrılarını reddetmeye devam ediyor. SPD'li siyasetçi ZDF'de “Ücret artışları için herhangi bir alan görmüyorum” dedi. Uygulamalar daha az bürokrasiye ihtiyaç duyuyor ve paranın daha adil dağıtılması gerekiyor. Bakan, özellikle aile hekimlerine yönelik iyileştirmeler konusunda Ocak ayı için bir toplantı yapılacağını duyurdu. Muayenehanelerin kapatılmasına trafik ışıkları koalisyonu ve yasal sağlık sigortası şirketlerinden (GKV) de eleştiri geldi.
Tabip birlikleri yıllar arasında ülke çapındaki muayenehanelerin kapatılması çağrısında bulunmuştu. Bu Cuma gününe kadar yapılması planlanan eylem, “Praxis in Not” kampanyasının bir parçası. Virchow Asistan Doktorlar Derneği Başkanı Dirk Heinrich Perşembe günü yaptığı açıklamada, Lauterbach'ın tepkisinin protestoların haklı ve önemli olduğunu ve muhtemelen daha uzun bir nefese ihtiyacımız olduğunu gösterdiğini söyledi. “Kalma gücümüz var.” Bu, doktorların gelirinin arttırılmasıyla ilgili değil, daha ziyade mevcut ayakta tedavi yapılarının yeterli ve sürdürülebilir finansmanıyla ilgilidir.
Uyarı ihtarları hakkında daha fazla bilgiyi sonraki sayfalarda bulabilirsiniz