kısaca olmazsa olmazlar
8 Ocak Pazartesi, 06:26: Deutsche Bahn, Çarşamba'dan Cuma'ya kadar ciddi şekilde sınırlı hizmetlerle bir acil durum takvimi duyurdu. “Bu yolculuklar için DB, mümkün olduğu kadar çok insanı varış noktalarına getirebilmek amacıyla daha fazla koltuklu daha uzun trenler kullanıyor. Ancak pazar akşamı şirket tarafından yapılan duyuruda, yolculuk garanti edilemez. Aynı zamanda demiryolu da greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor.
Yolculardan grev sırasında zorunlu olmayan tren yolculuklarından kaçınmaları veya yolculuklarını ertelemeleri isteniyor. Bölgesel trafikte kaç trenin çalışabileceği konusunda Almanya genelinde büyük farklılıklar olacak. Açıklamada, “Demiryolu yük taşımacılığında sanayi ve ekonomi açısından da büyük kısıtlamalar olacak” denildi.
Şirket, iyi niyet kurallarını da açıkladı: Grev nedeniyle çarşamba ve cuma günleri arasında planladığı seyahatini ertelemek isteyen tüm yolcular, biletlerini daha sonra kullanabilecek. Tren bağlantısı kaldırıldı. Koltuk rezervasyonları ücretsiz olarak iptal edilebilir. Uzun mesafe yolcuları da yolculuklarını ileriye taşıma seçeneğine sahiptir.
Şirket, grevin durdurulması için acil tedbir kararı alınması için Frankfurt İş Mahkemesi'ne başvuracağını duyurdu. Gruba göre grevin hiçbir hukuki dayanağı yok.
Grevle, başkanı Claus Weselsky liderliğindeki sendika, hem parayla ilgili hem de tam ücretli vardiyalı işçiler için çalışma saatlerinin kısaltılmasıyla ilgili toplu pazarlık anlaşmazlığındaki baskıyı artırmak istiyor. Demiryolu bunu reddediyor.
“Seyahat garanti değil”: Deutsche Bahn yolculara seyahatleri erteleme çağrısında bulundu
22:23: Deutsche Bahn (DB), tren makinistleri sendikası GDL'nin grevi sırasında Çarşamba'dan Cuma'ya kadar bir acil durum takvimi sunmak istiyor. Ancak Pazar akşamı yolculara, grev sırasında çarşambadan cumaya planlanan seyahatleri ertelemeleri çağrısında bulundu. “Acil durum tarifesi, DB'nin uzun mesafe, bölgesel ve S-Bahn hizmetlerinde yalnızca çok sınırlı bir tren hizmeti sağlanmasını sağlıyor. Lütfen GDL grevi sırasında gereksiz seyahatlerden kaçının ve seyahatinizi başka bir zamana erteleyin” dedi.
DB'ye göre, grev dönemi için planlanan seyahatlerini ertelemek isteyen tüm yolcular, biletlerini ileri bir tarihte kullanabilecek. Tren bağlantısı kaldırıldı. Bilet, rota değiştirilmiş olsa bile asıl varış noktasına yapılan yolculuk için geçerlidir. Koltuk rezervasyonları ücretsiz olarak iptal edilebilir. Yolcular ayrıca yolculuklarını ileri alıp Pazartesi veya Salı günü seyahat etme seçeneğine de sahipler.
Açıklamaya göre DB, acil durum takvimi kapsamında, mümkün olduğu kadar çok insanı varış noktalarına ulaştırabilmek için uzun mesafe taşımacılığında daha fazla koltuklu daha uzun trenler kullanmak istiyor. Şirket, “Ancak yolculuk garanti edilemez” dedi.
Bölgesel taşımacılıkta amaç büyük ölçüde indirimli teklif sunmaktır. “Bunun ne ölçüde mümkün olabileceği bölgeden bölgeye büyük ölçüde değişiyor. Her halükarda bölgesel ulaşımda da büyük kısıtlamalar olacak” dedi. Bağlantının mevcut olup olmadığını görmek için yolculardan grev günlerinde yolculuğa başlamadan 24 saat önce seyahat bağlantılarını tekrar kontrol etmeleri istendi.
Duyuruya göre, uzun mesafeli ulaşıma yönelik acil durum tarifesinin Pazartesi günü dijital bilgi sistemlerinde yer alması gerekiyor. Ayrıca DB, Pazartesi öğleden sonra 08000 99 66 33 numaralı telefondan ücretsiz özel bir yardım hattı kurmak istiyor.
“GDL liderliği aşırıya kaçtı”: Bahn planlanan greve karşı dava açmak istiyor
22:11: Deutsche Bahn, tren makinistleri sendikası GDL'nin duyurduğu greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor. Şirket Pazar akşamı demiryolunun Frankfurt am Main iş mahkemesine ihtiyati tedbir için acil başvuruda bulunacağını duyurdu. Açıklamaya göre İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Bu grev sadece tamamen gereksiz değil, aynı zamanda yasal olarak izin verilmediğini de düşünüyoruz” dedi.
Seiler, demiryolunun sadece iki gün önce genişletilmiş bir teklif sunarak şirketin sendikanın çalışma saatleri ile ilgili temel talebini karşılamaya yönelik büyük bir adım attığını söyledi. “DB uzlaşmaya hazır. Artık yeniden müzakere zamanı geldi. GDL liderliği haddini aştı, sonunda bunu düşünmek zorundalar.”
Demiryolu, GDL'ye grevi iptal etmesi ve bunun yerine şirketin önerdiği müzakere tarihini Çarşamba günü alması çağrısında bulundu. Seiler, “Çözümler yalnızca müzakere masasında bulunabilir” diye vurguladı.
GDL Çarşamba sabahından itibaren demiryolu grevini duyurdu
18:52: GDL yeni haftada Deutsche Bahn'ı vuruyor. Bu Bayerischer Rundfunk tarafından bildirildi. Sonuç olarak, kampanya ilk olarak yük trafiği için Salı akşamı başlayacak. Çarşamba sabahı saat 02.00'den itibaren yolcu trafiği de etkilenecek. Grevin Cuma akşamı saat 18.00'e kadar sürmesi planlanıyor
Noel'den önce GDL üyelerinin yüzde 97'sinin büyük bir çoğunluğu grev lehinde konuştu. Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve bir yıl vadeli vergiden muaf enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor.
Şu ana kadar yapılan tartışmaların özü, tam ücretli vardiyalı çalışanlar için haftalık çalışma süresinin 38 saat yerine 35 saat gibi kısaltılması yönündeki temel talep oldu. Ancak demiryolu henüz bu işe karışmak istemedi.
“Noel barışı” sona erdi; demiryolu grevleri yakında tekrar mümkün
7 Ocak Pazar, saat 4:00: Raylardaki belirsizlik bu pazartesi günü yolcular için yeniden başlayacak. Ardından Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) kendi kendine uyguladığı “Noel ateşkesi”, Deutsche Bahn ve diğer şirketlerle toplu pazarlık anlaşmazlığıyla sonuçlandı. Bu nedenle hafta başından itibaren yeniden grev yapılması mümkün. GDL'nin Noel öncesinde üyeleri arasında yaptığı başarılı oylamanın ardından grevler eskisinden çok daha uzun sürebilir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 97'si süresiz grev lehinde konuştu.
En azından Pazartesi ve Salı günleri Almanya'da tren trafiği her zamanki gibi işleyecek. DBB patronu Ulrich Silberbach'a göre, GDL'nin de üyesi olduğu Alman Kamu Hizmeti Birliği'nin (dbb) önemli bir konferansı, demiryolundaki endüstriyel anlaşmazlıklar yüzünden tehlikeye atılmamalı. Silberbach birkaç gün önce “Kölner Stadtanzeiger” gazetesine verdiği demeçte, “Noel'den önce Claus Weselsky ile Köln'deki konferansta grev olmayacağı konusunda anlaşmıştım” dedi. “Varış ve ayrılış garantilidir. Bundan sonra ne olacağı artık benim elimde değil.”
En geç Çarşamba gününden itibaren herhangi bir zamanda raylara grev yapılması beklenebilir. Özellikle toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında iki tarafın yakınlaşması şu anda öngörülemediğinden. Demiryolu önceki teklifini Cuma günü tekrar genişletmişti. İlk kez GDL'nin talep ettiği çalışma saatlerinde bir azalmaya gitti. Ancak Grup İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, talep edilen ücret tazminatının tamamı hakkında hâlâ hiçbir şey bilmek istemiyor.
Deutsche Bahn yeni bir teklifle yaklaşan grevleri önlemek istiyor
12.45: Deutsche Bahn yeni bir teklifle önümüzdeki haftadan itibaren birkaç gün boyunca GDL sendikasının grev yapmasını engellemeye çalışıyor. İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Artık GDL'nin temel taleplerini karşılamaya yaklaşıyoruz” diyor. Güney Alman gazetesi. “Artık vardiyalı çalışanlar için ek seçim modellerini müzakere etmek istiyoruz. O zaman 38, hatta 40 saat yerine yalnızca 35 saat çalışabiliyorlardı. Herkes bir kafeteryada olduğu gibi seçim yapıyor”.
Demiryolu aynı zamanda GDL patronu Claus Weselsky'nin talep ettiği ücret tazminatı hakkında da konuşmaya istekli: “Neyin mümkün olduğu konusunda GDL ile konuşmak istiyoruz” diyor Seiler. Çalışma saatlerinin kısalması nedeniyle ek maliyetler ortaya çıkarsa ücret artışında indirim yapılması gerekir.
Seiler, “Teklifimizle GDL'ye doğru büyük bir adım atıyoruz” diyor. “Onun da artık taşınması gerekiyor. Ve: GDL gereksiz saldırılardan kaçınmalıdır. Artık bunun için gerçekten bir neden yok.”
Demiryolu ayrıca, EVG sendikasının toplu sözleşmesi olan şirketlerde olduğu gibi, GDL toplu sözleşmesi olan şirketlerdeki çalışanların, gelecekte uygulama aracılığıyla vardiyalarını seçebilmelerini de sunuyor. Seiler, “Çalışanlar sabah mı yoksa akşam mı, hafta sonu mu yoksa sadece hafta içi mi çalışmak istediklerini seçiyorlar” diyor. Bu, vakaların yüzde 80'inde istedikleri vardiyaları alacakları anlamına geliyor. “Bu sayede iş ve özel hayat çok daha iyi bir şekilde birleştirilebilir.” Demiryolu aynı zamanda daha önce teklif ettiğinden daha büyük bir ücret artışı için de kapıyı açık bırakıyor: Seiler, “Sonunda her şey yolunda giderse elbette teklifte her zaman hareket alanı vardır” diyor.
Kilit endüstriler grevde: Almanya Ocak ayında özel bir yükle karşı karşıya
5 Ocak Cuma, 10:05: Almanya'ya doğru bir grev dalgası geliyor: Önümüzdeki hafta tarım, demiryolu ve ulaştırma gibi önemli sektörlerde büyük abluka tehdidi var. Trafik ışığı imtiyazlarına rağmen çiftçiler 8 Ocak'tan itibaren genel grev yapmak istiyor ve GDL yine endüstriyel eylemle oynuyor.
Demiryolu endüstrisi kayıp tren makinistleri için reklamlarını artırıyor
4 Ocak Perşembe, 9:18: Kuzey Ren-Vestfalya'daki demiryolu endüstrisi, yeni yılda tren makinistlerinin eksikliğine karşı istihdam saldırısını genişletmek istiyor. Focus Demiryolu NRW ittifakının talep üzerine yaptığı açıklamaya göre, 2023 yılında Kuzey Ren-Vestfalya'da 420 kişi tren makinistliğine hak kazandı. Devlet şimdi yeni tren makinistlerinin sayısının 2024'te en az yüzde 50 artması için altı milyon avro daha veriyor. Kuzey Ren-Vestfalya'da trenlerin yüzde beşi yakın zamanda çok kısa sürede iptal edildi. bu personel eksikliğiydi.
Sektöre göre, yaklaşık 3.300 tren makinist pozisyonundan 150'si halihazırda boş ve 600'den fazla tren makinistinin daha 2027 yılına kadar emekli olması bekleniyor. Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) haftalık çalışma saatlerinin azaltılmasını istiyor. Önümüzdeki haftalarda yapılacak grev dikkate bile alınmıyor. Focus Demiryolu devlet programının sözcüsü, böyle bir toplu sözleşmenin “birkaç yüz tren makinisti için devasa ek gereksinimlerle” sonuçlanacağını söylüyor.
Endüstri, iş saldırısında öncelikli olarak, lokomotifteki yeni işleri için bir yıldan biraz fazla bir süre içinde yeniden eğitilecek olan kariyer değiştiricileri işe alıyor. Bu, personel sıkıntısıyla klasik üç yıllık eğitimden daha hızlı mücadele etmeye yardımcı olur. Sevkiyatçılara ve müşteri danışmanlarına yönelik programlar da Focus Bahn'ın bir parçası olarak genişletiliyor. 2019 yılından bu yana politikacılar ve on bir demiryolu şirketi, personel arayışında tedbirlerini birleştirmek amacıyla Focus Demiryolu NRW girişimi kapsamında güçlerini birleştirdi.
Ancak sorumlu ulaştırma birliklerinin temsilcileri, bunun kısa vadede personel eksikliği nedeniyle birçok tren iptalini değiştireceğini beklemiyor.
Sonraki sayfalarda uyarı ihtarları hakkında daha fazla bilgi okuyabilirsiniz.
Tren makinistleri sendikası GDL, Çarşamba sabah 02.00'den Cuma 18.00'e kadar yolcu taşımacılığında grev yapmak istiyor
Yolculardan seferlerin ertelenmesi isteniyor
Şirket, grevin durdurulması için acil tedbir kararı alınması için Frankfurt İş Mahkemesi'ne başvuracağını duyurdu.
8 Ocak Pazartesi, 06:26: Deutsche Bahn, Çarşamba'dan Cuma'ya kadar ciddi şekilde sınırlı hizmetlerle bir acil durum takvimi duyurdu. “Bu yolculuklar için DB, mümkün olduğu kadar çok insanı varış noktalarına getirebilmek amacıyla daha fazla koltuklu daha uzun trenler kullanıyor. Ancak pazar akşamı şirket tarafından yapılan duyuruda, yolculuk garanti edilemez. Aynı zamanda demiryolu da greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor.
Yolculardan grev sırasında zorunlu olmayan tren yolculuklarından kaçınmaları veya yolculuklarını ertelemeleri isteniyor. Bölgesel trafikte kaç trenin çalışabileceği konusunda Almanya genelinde büyük farklılıklar olacak. Açıklamada, “Demiryolu yük taşımacılığında sanayi ve ekonomi açısından da büyük kısıtlamalar olacak” denildi.
Şirket, iyi niyet kurallarını da açıkladı: Grev nedeniyle çarşamba ve cuma günleri arasında planladığı seyahatini ertelemek isteyen tüm yolcular, biletlerini daha sonra kullanabilecek. Tren bağlantısı kaldırıldı. Koltuk rezervasyonları ücretsiz olarak iptal edilebilir. Uzun mesafe yolcuları da yolculuklarını ileriye taşıma seçeneğine sahiptir.
Şirket, grevin durdurulması için acil tedbir kararı alınması için Frankfurt İş Mahkemesi'ne başvuracağını duyurdu. Gruba göre grevin hiçbir hukuki dayanağı yok.
Grevle, başkanı Claus Weselsky liderliğindeki sendika, hem parayla ilgili hem de tam ücretli vardiyalı işçiler için çalışma saatlerinin kısaltılmasıyla ilgili toplu pazarlık anlaşmazlığındaki baskıyı artırmak istiyor. Demiryolu bunu reddediyor.
“Seyahat garanti değil”: Deutsche Bahn yolculara seyahatleri erteleme çağrısında bulundu
22:23: Deutsche Bahn (DB), tren makinistleri sendikası GDL'nin grevi sırasında Çarşamba'dan Cuma'ya kadar bir acil durum takvimi sunmak istiyor. Ancak Pazar akşamı yolculara, grev sırasında çarşambadan cumaya planlanan seyahatleri ertelemeleri çağrısında bulundu. “Acil durum tarifesi, DB'nin uzun mesafe, bölgesel ve S-Bahn hizmetlerinde yalnızca çok sınırlı bir tren hizmeti sağlanmasını sağlıyor. Lütfen GDL grevi sırasında gereksiz seyahatlerden kaçının ve seyahatinizi başka bir zamana erteleyin” dedi.
DB'ye göre, grev dönemi için planlanan seyahatlerini ertelemek isteyen tüm yolcular, biletlerini ileri bir tarihte kullanabilecek. Tren bağlantısı kaldırıldı. Bilet, rota değiştirilmiş olsa bile asıl varış noktasına yapılan yolculuk için geçerlidir. Koltuk rezervasyonları ücretsiz olarak iptal edilebilir. Yolcular ayrıca yolculuklarını ileri alıp Pazartesi veya Salı günü seyahat etme seçeneğine de sahipler.
Açıklamaya göre DB, acil durum takvimi kapsamında, mümkün olduğu kadar çok insanı varış noktalarına ulaştırabilmek için uzun mesafe taşımacılığında daha fazla koltuklu daha uzun trenler kullanmak istiyor. Şirket, “Ancak yolculuk garanti edilemez” dedi.
Bölgesel taşımacılıkta amaç büyük ölçüde indirimli teklif sunmaktır. “Bunun ne ölçüde mümkün olabileceği bölgeden bölgeye büyük ölçüde değişiyor. Her halükarda bölgesel ulaşımda da büyük kısıtlamalar olacak” dedi. Bağlantının mevcut olup olmadığını görmek için yolculardan grev günlerinde yolculuğa başlamadan 24 saat önce seyahat bağlantılarını tekrar kontrol etmeleri istendi.
Duyuruya göre, uzun mesafeli ulaşıma yönelik acil durum tarifesinin Pazartesi günü dijital bilgi sistemlerinde yer alması gerekiyor. Ayrıca DB, Pazartesi öğleden sonra 08000 99 66 33 numaralı telefondan ücretsiz özel bir yardım hattı kurmak istiyor.
“GDL liderliği aşırıya kaçtı”: Bahn planlanan greve karşı dava açmak istiyor
22:11: Deutsche Bahn, tren makinistleri sendikası GDL'nin duyurduğu greve karşı yasal işlem başlatmak istiyor. Şirket Pazar akşamı demiryolunun Frankfurt am Main iş mahkemesine ihtiyati tedbir için acil başvuruda bulunacağını duyurdu. Açıklamaya göre İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Bu grev sadece tamamen gereksiz değil, aynı zamanda yasal olarak izin verilmediğini de düşünüyoruz” dedi.
Seiler, demiryolunun sadece iki gün önce genişletilmiş bir teklif sunarak şirketin sendikanın çalışma saatleri ile ilgili temel talebini karşılamaya yönelik büyük bir adım attığını söyledi. “DB uzlaşmaya hazır. Artık yeniden müzakere zamanı geldi. GDL liderliği haddini aştı, sonunda bunu düşünmek zorundalar.”
Demiryolu, GDL'ye grevi iptal etmesi ve bunun yerine şirketin önerdiği müzakere tarihini Çarşamba günü alması çağrısında bulundu. Seiler, “Çözümler yalnızca müzakere masasında bulunabilir” diye vurguladı.
GDL Çarşamba sabahından itibaren demiryolu grevini duyurdu
18:52: GDL yeni haftada Deutsche Bahn'ı vuruyor. Bu Bayerischer Rundfunk tarafından bildirildi. Sonuç olarak, kampanya ilk olarak yük trafiği için Salı akşamı başlayacak. Çarşamba sabahı saat 02.00'den itibaren yolcu trafiği de etkilenecek. Grevin Cuma akşamı saat 18.00'e kadar sürmesi planlanıyor
Noel'den önce GDL üyelerinin yüzde 97'sinin büyük bir çoğunluğu grev lehinde konuştu. Sendika, diğer şeylerin yanı sıra ayda 555 avro daha fazla ve bir yıl vadeli vergiden muaf enflasyon tazminatı ikramiyesi talep ediyor.
Şu ana kadar yapılan tartışmaların özü, tam ücretli vardiyalı çalışanlar için haftalık çalışma süresinin 38 saat yerine 35 saat gibi kısaltılması yönündeki temel talep oldu. Ancak demiryolu henüz bu işe karışmak istemedi.
“Noel barışı” sona erdi; demiryolu grevleri yakında tekrar mümkün
7 Ocak Pazar, saat 4:00: Raylardaki belirsizlik bu pazartesi günü yolcular için yeniden başlayacak. Ardından Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) kendi kendine uyguladığı “Noel ateşkesi”, Deutsche Bahn ve diğer şirketlerle toplu pazarlık anlaşmazlığıyla sonuçlandı. Bu nedenle hafta başından itibaren yeniden grev yapılması mümkün. GDL'nin Noel öncesinde üyeleri arasında yaptığı başarılı oylamanın ardından grevler eskisinden çok daha uzun sürebilir. Katılımcıların yaklaşık yüzde 97'si süresiz grev lehinde konuştu.
En azından Pazartesi ve Salı günleri Almanya'da tren trafiği her zamanki gibi işleyecek. DBB patronu Ulrich Silberbach'a göre, GDL'nin de üyesi olduğu Alman Kamu Hizmeti Birliği'nin (dbb) önemli bir konferansı, demiryolundaki endüstriyel anlaşmazlıklar yüzünden tehlikeye atılmamalı. Silberbach birkaç gün önce “Kölner Stadtanzeiger” gazetesine verdiği demeçte, “Noel'den önce Claus Weselsky ile Köln'deki konferansta grev olmayacağı konusunda anlaşmıştım” dedi. “Varış ve ayrılış garantilidir. Bundan sonra ne olacağı artık benim elimde değil.”
En geç Çarşamba gününden itibaren herhangi bir zamanda raylara grev yapılması beklenebilir. Özellikle toplu iş sözleşmesi anlaşmazlığında iki tarafın yakınlaşması şu anda öngörülemediğinden. Demiryolu önceki teklifini Cuma günü tekrar genişletmişti. İlk kez GDL'nin talep ettiği çalışma saatlerinde bir azalmaya gitti. Ancak Grup İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, talep edilen ücret tazminatının tamamı hakkında hâlâ hiçbir şey bilmek istemiyor.
Deutsche Bahn yeni bir teklifle yaklaşan grevleri önlemek istiyor
12.45: Deutsche Bahn yeni bir teklifle önümüzdeki haftadan itibaren birkaç gün boyunca GDL sendikasının grev yapmasını engellemeye çalışıyor. İnsan Kaynakları Direktörü Martin Seiler, “Artık GDL'nin temel taleplerini karşılamaya yaklaşıyoruz” diyor. Güney Alman gazetesi. “Artık vardiyalı çalışanlar için ek seçim modellerini müzakere etmek istiyoruz. O zaman 38, hatta 40 saat yerine yalnızca 35 saat çalışabiliyorlardı. Herkes bir kafeteryada olduğu gibi seçim yapıyor”.
Demiryolu aynı zamanda GDL patronu Claus Weselsky'nin talep ettiği ücret tazminatı hakkında da konuşmaya istekli: “Neyin mümkün olduğu konusunda GDL ile konuşmak istiyoruz” diyor Seiler. Çalışma saatlerinin kısalması nedeniyle ek maliyetler ortaya çıkarsa ücret artışında indirim yapılması gerekir.
Seiler, “Teklifimizle GDL'ye doğru büyük bir adım atıyoruz” diyor. “Onun da artık taşınması gerekiyor. Ve: GDL gereksiz saldırılardan kaçınmalıdır. Artık bunun için gerçekten bir neden yok.”
Demiryolu ayrıca, EVG sendikasının toplu sözleşmesi olan şirketlerde olduğu gibi, GDL toplu sözleşmesi olan şirketlerdeki çalışanların, gelecekte uygulama aracılığıyla vardiyalarını seçebilmelerini de sunuyor. Seiler, “Çalışanlar sabah mı yoksa akşam mı, hafta sonu mu yoksa sadece hafta içi mi çalışmak istediklerini seçiyorlar” diyor. Bu, vakaların yüzde 80'inde istedikleri vardiyaları alacakları anlamına geliyor. “Bu sayede iş ve özel hayat çok daha iyi bir şekilde birleştirilebilir.” Demiryolu aynı zamanda daha önce teklif ettiğinden daha büyük bir ücret artışı için de kapıyı açık bırakıyor: Seiler, “Sonunda her şey yolunda giderse elbette teklifte her zaman hareket alanı vardır” diyor.
Kilit endüstriler grevde: Almanya Ocak ayında özel bir yükle karşı karşıya
5 Ocak Cuma, 10:05: Almanya'ya doğru bir grev dalgası geliyor: Önümüzdeki hafta tarım, demiryolu ve ulaştırma gibi önemli sektörlerde büyük abluka tehdidi var. Trafik ışığı imtiyazlarına rağmen çiftçiler 8 Ocak'tan itibaren genel grev yapmak istiyor ve GDL yine endüstriyel eylemle oynuyor.
Demiryolu endüstrisi kayıp tren makinistleri için reklamlarını artırıyor
4 Ocak Perşembe, 9:18: Kuzey Ren-Vestfalya'daki demiryolu endüstrisi, yeni yılda tren makinistlerinin eksikliğine karşı istihdam saldırısını genişletmek istiyor. Focus Demiryolu NRW ittifakının talep üzerine yaptığı açıklamaya göre, 2023 yılında Kuzey Ren-Vestfalya'da 420 kişi tren makinistliğine hak kazandı. Devlet şimdi yeni tren makinistlerinin sayısının 2024'te en az yüzde 50 artması için altı milyon avro daha veriyor. Kuzey Ren-Vestfalya'da trenlerin yüzde beşi yakın zamanda çok kısa sürede iptal edildi. bu personel eksikliğiydi.
Sektöre göre, yaklaşık 3.300 tren makinist pozisyonundan 150'si halihazırda boş ve 600'den fazla tren makinistinin daha 2027 yılına kadar emekli olması bekleniyor. Alman Lokomotif Şoförleri Sendikası'nın (GDL) haftalık çalışma saatlerinin azaltılmasını istiyor. Önümüzdeki haftalarda yapılacak grev dikkate bile alınmıyor. Focus Demiryolu devlet programının sözcüsü, böyle bir toplu sözleşmenin “birkaç yüz tren makinisti için devasa ek gereksinimlerle” sonuçlanacağını söylüyor.
Endüstri, iş saldırısında öncelikli olarak, lokomotifteki yeni işleri için bir yıldan biraz fazla bir süre içinde yeniden eğitilecek olan kariyer değiştiricileri işe alıyor. Bu, personel sıkıntısıyla klasik üç yıllık eğitimden daha hızlı mücadele etmeye yardımcı olur. Sevkiyatçılara ve müşteri danışmanlarına yönelik programlar da Focus Bahn'ın bir parçası olarak genişletiliyor. 2019 yılından bu yana politikacılar ve on bir demiryolu şirketi, personel arayışında tedbirlerini birleştirmek amacıyla Focus Demiryolu NRW girişimi kapsamında güçlerini birleştirdi.
Ancak sorumlu ulaştırma birliklerinin temsilcileri, bunun kısa vadede personel eksikliği nedeniyle birçok tren iptalini değiştireceğini beklemiyor.
Sonraki sayfalarda uyarı ihtarları hakkında daha fazla bilgi okuyabilirsiniz.