Markus Duesmann, Audi’nin patronu olarak kovuldu, halefi Gölner çoktan seçildi

Felaket

New member
“Spiegel” tarafından bildirildiği üzere Duesmann aleyhindeki kararın Perşembe günü verildiği söyleniyor. 1 Eylül’de VW yan kuruluşunun başındaki konumunu kaybedecek. Duesmann, bu görevi toplam üç yıl boyunca Audi patronu olarak sürdürdü.

Markus Duesmann Audi’nin patronu olarak kovuldu – Döllner muhtemelen halefi


Ayrıca Gernot Döllner ile halefi şimdiden belli oldu. Döllner en son VW Grubu’nun genel stratejisinden ve Genel Sekreterliğinden sorumluydu. Bundan önce, Panamera serisinden sorumlu olduğu 2021 yılına kadar VW spor otomobil yan kuruluşu Porsche’de Konsept Geliştirme Başkanı olarak görev yaptı.

Ayrıca Döllner, Porsche ve VW CEO’su Oliver Blume’un en yakın sırdaşlarından biridir. “Markus Duesmann, Audi’deki performansından dolayı büyük bir teşekkürü hak ediyor. Volkswagen Supervisory, iddialı bir elektrifikasyon stratejisi başlattı, e-yol haritasıyla önemli bir stratejik dönüm noktası belirledi ve e-mobiliteye tamamen geçiş için rotayı belirleyerek, şirketin düzenli bir şekilde yeniden yapılandırılması için erken bir aşamada netlik sağladı” dedi. Yönetim Kurulu Başkanı Hans Dieter Pötsch bir mesajla.

Duesmann: Hız sınırına meraklı elektro fan


Bununla birlikte, Audi’de perde arkasında işler son zamanlarda uyumlu olmaktan çok uzaktı. Duesmann, kısa bir süre önce VW CEO’su Oliver Blume tarafından halka açık bir şekilde sayıldı çünkü Audi markası elektrikli otomobil sektöründeki ve önemli Çin pazarındaki yenilikler de dahil olmak üzere yeterince başarılı değildi. Alman premium markaları şu anda orada özellikle zor zamanlar geçiriyor.

Bu arada Duesmann, devrik eski VW patronu Herbert Diess gibi, içten yanmalı motordan bir an önce kurtulmak isteyen elektrikli otomobilin büyük bir savunucusuydu. Geleneksel Audi müşterisi ile birlikte, yeşil konumlara alenen yakınlığı veya hız sınırı veya arabasız günlerle ilgili açıklamalarının yanı sıra, bundan rahatsız oldu. Ancak marka, elektrikli premium segmentteki liderlik iddiasını henüz gerçekleştirebilmiş değil. Tesla veya BMW’nin rekabetiyle karşılaştırıldığında, elektrikli Audi’ler optik olarak önde, ancak teknik olarak hiçbir şekilde önde değil.
 
Üst