“Konum gümrükten çok daha fazlası”: Otomobil Başkanı Wads Alman Siyaseti – Borsa

Felaket

New member
Donald Trump bunu haftalarca duyurmuştu – şimdi ciddi:

2 Nisan'da yüzde 25'lik tarifeler ABD'de araç ithalatında yürürlüğe giriyor. Araçları şu ana kadar yüzde 2,5 inç ile meşgul olan Alman ve Avrupalı otomobil üreticileri özellikle etkileniyor.

Mevcut tarifeler haksız mı?


ABD'den gelen araçlar ise Almanya'da zaten yüzde on inçlik işgal edildi. Peki Trump, hakim ticaret rejiminin ABD için haksız olduğunu söylediğinde doğru mu?

Hayır, Alman Otomotiv Endüstrisi Derneği (VDA) Başkanı Hildegard Müller, Focus-Line editörü Markus Voss ile yaptığı röportajda. Sektör temsilcilerinin ve AB Ticaret Komiseri'nin son haftalarda tarifeleri önlemek için çok şey denediğine dikkat çekiyor. Buna ek olarak, Alman üreticiler zaten ABD'de üretiyorlar – ve yarısını ABD'den diğer ülkelere ihraç ediyor.

Peki ne yapmalı? VDA Başkanı, “Şimdi müzakere etme emri var” diyor. 2018'de Trump ile yapılan son gümrük anlaşmazlığında, sonunda tarifeleri önlemek mümkün oldu.

“Şu anda büyüme yaratan her şeyi yapmalıyız”


Ancak Müller, gümrük anlaşmazlığının şu anda Almanya'ya çarptığını da belirtiyor. Alman otomobil endüstrisi, önümüzdeki yıllarda araştırma, geliştirme ve yeni fabrikalara 320 milyar avro yatırım yapacak. Diyerek şöyle devam etti: “Bu, hangi konumun çekici olduğu sorusunun artık çok önemli olduğu ve gümrük konusunun çok ötesine geçtiği anlamına geliyor.”

Siyaset ayrıca bunu ve harekete geçmelidir. Müller, “Konumun rekabet gücü eksikliği ile jeopolitik zorluklara tepki veremezsiniz.” Dedi.
 
Üst