ABD Başkanı Donald Trump, tüm otomobil ithalatına yüzde 25 tarife duyurdu ve böylece Avrupa Birliği ile ticaret anlaşmazlığını daha da kötüleştirdi. Amerika Birleşik Devletleri, her pençe, diğer ülkelere uzun süre şikayet eden Cumhuriyetçinin. Özellikle Alman otomobil endüstrisi cezalandırıcı önlemleri zorlaştırmalıdır.
Tarifeler, küçük otomobillerden limuzinlere ve SUV'lara, hafif ticari araçlara kadar tüm ithal otomobiller için geçerlidir. İthalat gelenekleri de merkezi otomobil parçaları içindir. Beyaz Saray'dan söylediği gibi yüksek tarifeler 3 Nisan'da yürürlüğe girmelidir. Trump daha önce 2 Nisan'dan bahsetmişti, ancak aynı zamanda ABD'nin sadece 3 Nisan'dan itibaren toplanacağını söyledi. Tarifeler de mevcut tarifelere ek olarak toplandı.
Trump'ın gümrük politikası ABD endüstrisini güçlendirmeli
Önlemler Trump'ın “Amerika'yı tekrar büyük” yapma hedefi ile ilgilidir. ABD ekonomisi bir bütün olarak son yıllarda güçlü bir şekilde arttı. Ancak, endüstrinin oranı önemli ölçüde azalmıştır. Ekonomist Johannes Mayr, Focus Online ile yaptığı röportajda “Aslında, Trump Amerika'yı tekrar büyük yapmak değil, endüstri” dedi.
Her şeyden önce, Trump cari hesap açığını bir sorun olarak tanımladı. Diğer ülkelerin ABD'ye çok fazla mal ihraç ettiğini ve çok az ABD ürününün kendileri satın aldığını düşünüyor. Tarifeler bu açığı azaltmayı amaçladı. Mayr, Avrupa'nın kendi savunmanız için daha fazlasını yapma baskısı da bu bağlamda görülebilir. “Şimdilik, Amerikan silahlarının etrafında bir yol yok.
Ancak Trump, Mayr'ın açıkladığı gibi tarifelerin ikinci bir yolunu takip ediyor. ABD Başkanı'nın bakış açısından, dolar aşırı değerleniyor. Bu, yerel şirketlerin mallarını ihraç etmesini zorlaştırır. 1985'teki Plaza anlaşmasında olduğu gibi, Trump yurtdışında doları zayıflatmak için koordineli bir kampanyayı hedefliyor. Ancak, başarı güvenli bir şey değildir.
Johannes Mayr ile yapılan tüm konuşmayı buradan görün:
Sizce Trump gümrük politikasında başarılı olacak mı? Metin altındaki yorumlarda tartışın.
Tarifeler, küçük otomobillerden limuzinlere ve SUV'lara, hafif ticari araçlara kadar tüm ithal otomobiller için geçerlidir. İthalat gelenekleri de merkezi otomobil parçaları içindir. Beyaz Saray'dan söylediği gibi yüksek tarifeler 3 Nisan'da yürürlüğe girmelidir. Trump daha önce 2 Nisan'dan bahsetmişti, ancak aynı zamanda ABD'nin sadece 3 Nisan'dan itibaren toplanacağını söyledi. Tarifeler de mevcut tarifelere ek olarak toplandı.
Trump'ın gümrük politikası ABD endüstrisini güçlendirmeli
Önlemler Trump'ın “Amerika'yı tekrar büyük” yapma hedefi ile ilgilidir. ABD ekonomisi bir bütün olarak son yıllarda güçlü bir şekilde arttı. Ancak, endüstrinin oranı önemli ölçüde azalmıştır. Ekonomist Johannes Mayr, Focus Online ile yaptığı röportajda “Aslında, Trump Amerika'yı tekrar büyük yapmak değil, endüstri” dedi.
Her şeyden önce, Trump cari hesap açığını bir sorun olarak tanımladı. Diğer ülkelerin ABD'ye çok fazla mal ihraç ettiğini ve çok az ABD ürününün kendileri satın aldığını düşünüyor. Tarifeler bu açığı azaltmayı amaçladı. Mayr, Avrupa'nın kendi savunmanız için daha fazlasını yapma baskısı da bu bağlamda görülebilir. “Şimdilik, Amerikan silahlarının etrafında bir yol yok.
Ancak Trump, Mayr'ın açıkladığı gibi tarifelerin ikinci bir yolunu takip ediyor. ABD Başkanı'nın bakış açısından, dolar aşırı değerleniyor. Bu, yerel şirketlerin mallarını ihraç etmesini zorlaştırır. 1985'teki Plaza anlaşmasında olduğu gibi, Trump yurtdışında doları zayıflatmak için koordineli bir kampanyayı hedefliyor. Ancak, başarı güvenli bir şey değildir.
Johannes Mayr ile yapılan tüm konuşmayı buradan görün:
Sizce Trump gümrük politikasında başarılı olacak mı? Metin altındaki yorumlarda tartışın.