Facebook'tan “Yeni Arkadaşlar” sekmesi uygulamayı köklerine geri getiriyor

serdal

New member
Geçen yıl, Meta'nın genel müdürü Mark Zuckerberg ve Tom Alison, en iyi teğmenlerinden birini sosyal ağların geleceği için nasıl yeniden tasarlamak istediklerini tartıştı.

Bir röportajda, bir yatak odası projesinden Meta'yı yeniden adlandırdığı 1,5 milyar dolarlık bir şirkete büyüyen Bay Zuckerberg, bir röportajda sosyal ağın orijinal nedeninin bir kısmını veya “OG Facebook” olarak adlandırdığını söyledi. Yıllarca süren işlevler ekledikten sonra, yöneticiler Facebook'un en önemli işlevlerinden bazılarının boğulduğuna inanıyorlardı.

Öyleyse merak ettiler: Facebook Facebook'a biraz daha benzeyen bazı işlevler oluşturmaya çalışmıyorsunuz?

Perşembe günü, Meta bunu tam olarak basit optimizasyonla yaptı. Şirket, Facebook uygulamasının artık katkıların yalnızca insanlar ve aile tarafından paylaşıldığı kullanıcılar için ayrı bir haber akışı içereceğini söyledi.


“Friends” sekmesi adı verilen işlev, uygulamada yeni arkadaş soruları veya önerilen arkadaşlar görüntüleyen bir sekmenin yerini alır. Bunun yerine, “Friends” sekmesi, fotoğraflar, video hikayeleri, metin, doğum günü bildirimleri ve arkadaşlık istekleri gibi makaleler içeren bir kaydırma beslemesi gösterilir. Şu anda yalnızca ABD ve Kanada'daki Facebook kullanıcılarında mevcut olacak.

Facebook uygulaması başkanı Alison, “Arkadaşlarınızla merkezi bir yer sahibi olma fikri, sosyal medyanın ilk günlerinin büyüsü gibiydi.” Dedi. “Facebook'ta bu şeyler için hala bir yer olduğundan emin oluyoruz. Modern sosyal medya karışımında kaybolmaması gereken bir şey.”

Yeni yem, sosyal medyanın son on yılda gelişme biçiminden keskin bir ayrılış. Tikkok gibi uygulamaların yükselişi, kullanıcılara, genellikle onları hiç vurmamış olan insanlar olan etkileyicilerin ve içerik üreticilerinin yayınlarına katkılar görmeye alışmıştır. Diğer şirketler örneği izledi. Meta'nın Instagram'ı da içeren uygulamaları, insanları daha uzun sürelerle meşgul etmek için önerilen içeriğe dayanıyordu.


Artık insanlar YouTube, Instagram ve Tiktok gibi uygulamaları, daha az sayıda yaratıci tarafından yönlendirilen televizyona benzer bir şey olarak görüyorlar.


Herkes vardiyayı karşılamadı. Bay Zuckerberg 2004 yılında Facebook'u kurduğunda, üniversite öğrencilerinin kampüste arkadaşlarıyla bağlantı kurmasına yardımcı olmayı amaçladı. Uygulama giderek daha popüler hale geldiğinde, her kullanıcının arkadaşlarınızdan ve ailenin yayınlarıyla güncel kalmasına yardımcı olması gerekiyordu.

Bay Zuckerberg 2022'de Meta'nın kullanıcıya bağlı olmayan kişilerden Facebook'a önerilen içerik ekleyeceğini duyurduğunda, birçok kullanıcı öfkelendi. Birçoğu başlangıçta önerilen içeriği buldu – bu da yüzey önerileri için yapay zekaya dayanıyordu. Bazı eleştirilerden sonra, Bay Zuckerberg, insanların Facebook yayınlarına eklenen bu içeriğin miktarını ölçeklendirdi.


Bununla birlikte, bu, meta'nın algoritmik olarak önerilen içeriğe daha yakın olmasını engellememiştir. Son yıllarda, Facebook ve Instagram'daki geliştiriciler, şirketler ve markalar tarafından daha fazla insanın egemenliği var. Şirket, Meta'nın video ürünü olan makaralar gibi önerilen içeriğin, insanları uygulamalar için daha fazla zaman geçirmelerini istedi.

Alison, Meta'nın kullanıcıların beslemeleri önlemelerini, önerilen içerik eklemelerini önleme planı olmadığını söyledi. Şu anda, şirket “Friends” sekmesinin önerilen içeriğe sahip ev yemeklerinden daha popüler olmasını beklemiyor.


Ve muhtemelen Facebook'ta daha fazla değişiklik var. Meta, önümüzdeki yıl hala sosyal medyayı “sosyal” hissetmek için Facebook için diğer işlevleri ve güncellemeleri sunmayı planlıyor.

“Dürüst olmak gerekirse, Facebook'un çekirdeği” dedi.
 
Üst