DATEV endüstri barometresi: Çalışma alarm veriyor: “Almanya'nın iş merkezi olarak endişesi var”
Vergi danışmanlığı mesleklerine göre, Alman orta ölçekli işletmelerini desteklemek için bürokrasideki azalmalar, vergi ve harç indirimlerinin yanı sıra altyapı yatırımları da acilen gerekli. Bu, DATEV endüstri barometresinin bir parçası olarak güncel bir anketin sonucudur.
Danışmanlar, küçük ve orta ölçekli şirketlerin mevcut durumunu genel olarak temkinli bir şekilde olumlu olarak değerlendirirken, önümüzdeki altı aydaki iş gelişimine ilişkin tahminler çok daha temkinli. Buna ek olarak, vergi hukuku firmaları, müşterilerinde yalnızca iflas durumlarından değil aynı zamanda çok sayıda başka faktörden kaynaklanan önemli sayıda operasyonel görev gözlemlemektedir.
“Orta ölçekli işletmelere yönelik bürokratik ve vergi indirimine acil ihtiyacımız var”
DATEV CEO'su Prof. Dr. Robert Mayr, “Vergi danışmanlarının günlük deneyimleri, iş merkezi olarak Almanya için endişe verici” diyor. “En büyük işverenler ve Alman ekonomisinin omurgası olan orta ölçekli işletmeler için acilen bürokratik ve vergi indirimine ihtiyacımız var. Bu omurganın Alman ekonomisini gelecekte de ayakta tutabilmesi için politikacıların burada hızlı hareket etmesi gerekiyor.”
Vergi danışmanları, şirketler için en önemli üç ekonomik riski vasıflı işçi sıkıntısı, aşırı düzenleme ve bürokrasi ve artan işgücü maliyetleri olarak görüyor. Ankete katılanların yüzde 82, 80 ve 68'i bu noktaları müşterileri için yüksek veya çok yüksek risk olarak görüyor. Buna göre personel durumu ve personel maliyetleri de mevcut durum değerlendirmesinde en olumsuz olarak derecelendirildi. Ankete katılanların yüzde 67 ya da 40'ı müşterilerinin bu konudaki durumunu kötü ya da çok kötü olarak değerlendiriyor.
Operasyonel görevlere odaklanın
Ekonomik duruma ilişkin sıklıkla kullanılan bir diğer gösterge, örneğin IWH Halle'den alınan iflas oranıdır. İflas oranı durumu yalnızca kısmen yansıtıyor. Her işletme kapanması bir iflas anlamına gelmediğinden, planlı işletme kapanışları veya başlangıç faaliyetlerinde düşüşler de yaşanabilir.
DATEV'in derlediği sektör barometresine bakıldığında, Almanya'da operasyonel görevlerin nasıl olduğu ve bunlara yol açan koşullar görülüyor: Buna göre, ankete katılan vergi hukuku firmalarının müşterilerinin yüzde 1,6'sı son on iki ayda vazgeçmiş durumda. işlerini yurt dışına taşımış veya başka bir yere taşınmıştır.
DATEV eG Hakkında
DATEV eG, Almanya'daki üçüncü büyük iş yazılımı sağlayıcısıdır (IDC sıralaması 2023) ve Avrupa'nın en büyük BT hizmet sağlayıcılarından biridir. 1966 yılında kurulan vergi danışmanlığı mesleği kooperatifinin 40.000'den fazla üyesi bulunmaktadır. Nürnberg merkezli şirket, orta ölçekli işletmeler ile şirketin ticari konularıyla ilgilenen vergi danışmanları arasındaki dijital işbirliğinin temelini oluşturmak için yazılım, bulut çözümleri ve bilgi birikimini kullanıyor. DATEV, bu topluluk aracılığıyla toplam 2,8 milyon şirkete, serbest meslek sahibine, belediyeye, kulüp ve kuruma destek veriyor.
Bunun önemli bir nedeni karlılık eksikliğidir. Hem plansız (yüzde 43) hem de planlı (yüzde 34) operasyonel görevlerin yanı sıra yurtdışına taşınma (yüzde 27) için de bahsediliyor. Vasıflı işçi sıkıntısı da sırasıyla yüzde 21, 29 ve 20 ile önemli bir nedendir.
Planlanmamış operasyonel görevler önemli ölçüde daha nadirdir
Ancak, planlanan operasyonel görevler ağırlıklı olarak kişisel nedenlerden (yüzde 62) ve yedekleme planlaması eksikliğinden (yüzde 60) dolayı gerçekleştiriliyor; Planlanmamış operasyonel işler söz konusu olduğunda ise likidite eksikliği yüzde 46 ile en sık dile getirilen neden oluyor. Genel olarak, yıl boyunca müşteriler için planlanan operasyonel görevler ağırlıktadır. Planlanmamış operasyonel görevler önemli ölçüde daha nadirdir ve yurt dışına taşınmalar daha nadirdir.
Planlanmamış operasyonel işler söz konusu olduğunda ekonomik nedenler ağır basıyor. Likidite darboğazları (yüzde 51,8) en sık belirtilen nedenler arasında yer alırken, bunu kârlılık eksikliği (yüzde 43,1) takip ediyor. Bu aynı zamanda DATEV KOBİ endeksinde KOBİ satışlarında gözlemlenen düşüşe de karşılık geliyor.
Yurt dışına taşınmanın en önemli nedenleri arasında kârlılık eksikliği (yüzde 25,7), vasıflı işçi veya personel eksikliği (yüzde 18,2) ve yeni yasal ve düzenleyici gerekliliklere uyum sağlamadaki zorluklar (yüzde 14,8) yer alıyor. Bu, Almanya'nın rekabet gücünün son yıllarda kriz nedeniyle giderek artan bir baskı altına girdiğini gösteriyor. Bu değerlendirme aynı zamanda DATEV KOBİ endeksinde satış ve istihdamda gözlenen düşüşe de karşılık geliyor.
Görünüm olumsuz
Ankete katılan hukuk firmaları, hizmet verdikleri şirketlerin personel maliyetleri ve aynı zamanda genel maliyet gelişimi açısından ekonomik beklentileri konusunda oldukça eleştireldir. Yüzde 70,6'sı şirketin beklenen personel durumunu olumsuz, yüzde 61,3'ü personel giderleri yönünü, yüzde 56,4'ü ise önümüzdeki yarı yılda şirketler için genel giderler alanını sorunlu görüyor. Planlanan yatırımlara ilişkin görüş de temkinli; yanıtların yüzde 44'ü olumsuz bölgede. Genel olarak, danışmanların şirketlerin beklentilerini sektöre, şirket büyüklüğüne ve bölgeye bağlı olarak çok farklı değerlendirdikleri ancak olumsuz tablonun ağır bastığı görülebilir.
Metodoloji hakkında
DATEV sektör barometresi düzenli olarak vergi danışmanları arasındaki iş ortamına ilişkin bir endeks derliyor. Ayrıca olayla ilgili sorular da sorulur. 1-14 Ekim 2024 tarihleri arasındaki mevcut ankete toplam 523 hukuk firması katıldı. Ifo Enstitüsü'nün yöntemine benzer şekilde, DATEV endüstri barometresindeki iş ortamı hesaplanır ve 100'ün ortalaması tanımlayıcı olmak üzere 0 ile 200 arasında değişir. tarafsız bir iş ortamı. Endüstri barometresi, her biri mevcut iş durumunu ve iş beklentilerini içeren iki alt endeksten oluşur.
vt/
e-posta
Bölmek
Daha
heyecan
Basmak
Geri bildirim
Hataları bildir
Bir hata mı buldunuz?
Lütfen metinde ilgili kelimeleri işaretleyiniz. Sadece iki tıklamayla hatayı editör ekibine bildirebilirsiniz.
Bitkide genetik mühendisliği yok
Ama endişelenmeyin:
Genetiği değiştirilmiş
bunlar
Vergi danışmanlığı mesleklerine göre, Alman orta ölçekli işletmelerini desteklemek için bürokrasideki azalmalar, vergi ve harç indirimlerinin yanı sıra altyapı yatırımları da acilen gerekli. Bu, DATEV endüstri barometresinin bir parçası olarak güncel bir anketin sonucudur.
Danışmanlar, küçük ve orta ölçekli şirketlerin mevcut durumunu genel olarak temkinli bir şekilde olumlu olarak değerlendirirken, önümüzdeki altı aydaki iş gelişimine ilişkin tahminler çok daha temkinli. Buna ek olarak, vergi hukuku firmaları, müşterilerinde yalnızca iflas durumlarından değil aynı zamanda çok sayıda başka faktörden kaynaklanan önemli sayıda operasyonel görev gözlemlemektedir.
“Orta ölçekli işletmelere yönelik bürokratik ve vergi indirimine acil ihtiyacımız var”
DATEV CEO'su Prof. Dr. Robert Mayr, “Vergi danışmanlarının günlük deneyimleri, iş merkezi olarak Almanya için endişe verici” diyor. “En büyük işverenler ve Alman ekonomisinin omurgası olan orta ölçekli işletmeler için acilen bürokratik ve vergi indirimine ihtiyacımız var. Bu omurganın Alman ekonomisini gelecekte de ayakta tutabilmesi için politikacıların burada hızlı hareket etmesi gerekiyor.”
Vergi danışmanları, şirketler için en önemli üç ekonomik riski vasıflı işçi sıkıntısı, aşırı düzenleme ve bürokrasi ve artan işgücü maliyetleri olarak görüyor. Ankete katılanların yüzde 82, 80 ve 68'i bu noktaları müşterileri için yüksek veya çok yüksek risk olarak görüyor. Buna göre personel durumu ve personel maliyetleri de mevcut durum değerlendirmesinde en olumsuz olarak derecelendirildi. Ankete katılanların yüzde 67 ya da 40'ı müşterilerinin bu konudaki durumunu kötü ya da çok kötü olarak değerlendiriyor.
Operasyonel görevlere odaklanın
Ekonomik duruma ilişkin sıklıkla kullanılan bir diğer gösterge, örneğin IWH Halle'den alınan iflas oranıdır. İflas oranı durumu yalnızca kısmen yansıtıyor. Her işletme kapanması bir iflas anlamına gelmediğinden, planlı işletme kapanışları veya başlangıç faaliyetlerinde düşüşler de yaşanabilir.
DATEV'in derlediği sektör barometresine bakıldığında, Almanya'da operasyonel görevlerin nasıl olduğu ve bunlara yol açan koşullar görülüyor: Buna göre, ankete katılan vergi hukuku firmalarının müşterilerinin yüzde 1,6'sı son on iki ayda vazgeçmiş durumda. işlerini yurt dışına taşımış veya başka bir yere taşınmıştır.
DATEV eG Hakkında
DATEV eG, Almanya'daki üçüncü büyük iş yazılımı sağlayıcısıdır (IDC sıralaması 2023) ve Avrupa'nın en büyük BT hizmet sağlayıcılarından biridir. 1966 yılında kurulan vergi danışmanlığı mesleği kooperatifinin 40.000'den fazla üyesi bulunmaktadır. Nürnberg merkezli şirket, orta ölçekli işletmeler ile şirketin ticari konularıyla ilgilenen vergi danışmanları arasındaki dijital işbirliğinin temelini oluşturmak için yazılım, bulut çözümleri ve bilgi birikimini kullanıyor. DATEV, bu topluluk aracılığıyla toplam 2,8 milyon şirkete, serbest meslek sahibine, belediyeye, kulüp ve kuruma destek veriyor.
Bunun önemli bir nedeni karlılık eksikliğidir. Hem plansız (yüzde 43) hem de planlı (yüzde 34) operasyonel görevlerin yanı sıra yurtdışına taşınma (yüzde 27) için de bahsediliyor. Vasıflı işçi sıkıntısı da sırasıyla yüzde 21, 29 ve 20 ile önemli bir nedendir.
Planlanmamış operasyonel görevler önemli ölçüde daha nadirdir
Ancak, planlanan operasyonel görevler ağırlıklı olarak kişisel nedenlerden (yüzde 62) ve yedekleme planlaması eksikliğinden (yüzde 60) dolayı gerçekleştiriliyor; Planlanmamış operasyonel işler söz konusu olduğunda ise likidite eksikliği yüzde 46 ile en sık dile getirilen neden oluyor. Genel olarak, yıl boyunca müşteriler için planlanan operasyonel görevler ağırlıktadır. Planlanmamış operasyonel görevler önemli ölçüde daha nadirdir ve yurt dışına taşınmalar daha nadirdir.
Planlanmamış operasyonel işler söz konusu olduğunda ekonomik nedenler ağır basıyor. Likidite darboğazları (yüzde 51,8) en sık belirtilen nedenler arasında yer alırken, bunu kârlılık eksikliği (yüzde 43,1) takip ediyor. Bu aynı zamanda DATEV KOBİ endeksinde KOBİ satışlarında gözlemlenen düşüşe de karşılık geliyor.
Yurt dışına taşınmanın en önemli nedenleri arasında kârlılık eksikliği (yüzde 25,7), vasıflı işçi veya personel eksikliği (yüzde 18,2) ve yeni yasal ve düzenleyici gerekliliklere uyum sağlamadaki zorluklar (yüzde 14,8) yer alıyor. Bu, Almanya'nın rekabet gücünün son yıllarda kriz nedeniyle giderek artan bir baskı altına girdiğini gösteriyor. Bu değerlendirme aynı zamanda DATEV KOBİ endeksinde satış ve istihdamda gözlenen düşüşe de karşılık geliyor.
Görünüm olumsuz
Ankete katılan hukuk firmaları, hizmet verdikleri şirketlerin personel maliyetleri ve aynı zamanda genel maliyet gelişimi açısından ekonomik beklentileri konusunda oldukça eleştireldir. Yüzde 70,6'sı şirketin beklenen personel durumunu olumsuz, yüzde 61,3'ü personel giderleri yönünü, yüzde 56,4'ü ise önümüzdeki yarı yılda şirketler için genel giderler alanını sorunlu görüyor. Planlanan yatırımlara ilişkin görüş de temkinli; yanıtların yüzde 44'ü olumsuz bölgede. Genel olarak, danışmanların şirketlerin beklentilerini sektöre, şirket büyüklüğüne ve bölgeye bağlı olarak çok farklı değerlendirdikleri ancak olumsuz tablonun ağır bastığı görülebilir.
Metodoloji hakkında
DATEV sektör barometresi düzenli olarak vergi danışmanları arasındaki iş ortamına ilişkin bir endeks derliyor. Ayrıca olayla ilgili sorular da sorulur. 1-14 Ekim 2024 tarihleri arasındaki mevcut ankete toplam 523 hukuk firması katıldı. Ifo Enstitüsü'nün yöntemine benzer şekilde, DATEV endüstri barometresindeki iş ortamı hesaplanır ve 100'ün ortalaması tanımlayıcı olmak üzere 0 ile 200 arasında değişir. tarafsız bir iş ortamı. Endüstri barometresi, her biri mevcut iş durumunu ve iş beklentilerini içeren iki alt endeksten oluşur.
vt/