Çevrimiçi seyahat rezervasyonu yaparken “önemsiz” ücretlere dikkat edin

serdal

New member
Birçoğumuz, bir pandemi tarafından yıllarca engellendikten sonra bu yaz seyahat etmek için can atıyoruz. Ancak gezginler – ve ben bunu bozduğum için üzgünüm – dikkatli olmalı: İnternette reklamı yapılan görünüşte ucuz uçak biletleri veya otel odaları, beklenenden daha fazla harcamaya yol açan bir tuzak olabilir.

Bunun nedeni, araştırmalara ve seyahat uzmanlarına göre, pandemiden kaynaklanan kayıplarını telafi etmek için mücadele eden otellerin ve havayollarının giderek artan bir şekilde gizli ücretlerle ucuz tüketicilere yönelmesidir. Düzenleyiciler bunlara “önemsiz ücretler” diyor.

Muhtemelen seyahatlerinizde en az birkaç kez önemsiz ücretler fark etmişsinizdir. Ek ücretler aşağıdakiler gibi birçok biçimde olabilir: B. Tesis olanakları, kontrol edilmiş bagaj ve koltuk seçimi ücretleri ve bir çevrimiçi arama motoru kullanıyorsanız genellikle önceden açıklanmaz. Bir işlemin sonuna doğru gizlice girerler.

“Ayrıştırma” olarak adlandırılan bu strateji, seyahat endüstrisinde yeni değil. Ancak yapılan araştırmalara göre pandemi döneminde bagaj ve havayolu koltuk seçimi gibi bazı ücretler arttı. Wi-Fi ve otopark gibi temel hizmetler için genellikle günlük 20 ila 50 ABD Doları tutarındaki tahsilat ücreti olan muğlak otel tesisi ücretleri artık olağan hale geldi.


Sonuç olarak, Tüketici Raporlarına göre, otelle ilgili önemsiz ücretler gezginlere yılda yaklaşık 3 milyar dolara mal oluyor. Bir havayolu danışmanlığı olan IdeaWorks’e göre, el bagajı, koltuk tahsisi ve erken biniş dahil yan ücretlerden elde edilen havayolu geliri, bir önceki yıla göre yüzde 56 artışla 2022’de 102,8 milyar dolara yükseldi.

Bu, seyahat fırsatlarını hızlı bir şekilde bulmak için Google, Expedia ve diğerleri gibi arama motorlarını kullanma günlerinin çoktan geride kaldığı anlamına gelir. Bir biletin veya bir otel odasının yaklaşık maliyeti hakkında bir fikir edinebilirsiniz, ancak gerçek maliyeti belirlemek çok daha fazla zaman ve çaba gerektirir.

Bir seyahat analitiği şirketi olan Atmosphere Research’ün başkanı Henry Harteveldt, “Oteller ve havayolları, yalnızca fiyata dayalı olarak satın alınmaktan hoşlanmadıkları için, uçuşunuzun veya otel konaklamanızın maliyetini gerçekten karşılaştırmanızı zorlaştırmak istiyor” dedi. San Francisco.

Önemsiz ücretler o kadar yaygın ki, düzenleyiciler uygulamanın yakında değişmesi gerektiğini söylüyor. Geçen yıl ücretlerle ilgili soruşturma başlatan Federal Ticaret Komisyonu, şirketlerin ücret almasını önleyen kuralları önümüzdeki aylarda açıklamayı planladığını söyledi.

Ancak yeni yasalar yürürlüğe girene kadar, hileli fiyatlandırma taktiklerine dikkat etmek ve mümkün olduğunca bunlardan kaçınmak bize düşüyor. İşte bunun nasıl yapılacağına dair bazı fikirler.

Otel Ücretleri


Bir otel çöp ücreti nasıl görünür?

Diyelim ki bu ay Grayson Hotel by Hyatt’ta bir oda ayırttınız. Google veya Expedia gibi bir çevrimiçi arama aracı, bir oda için gecelik 331 ABD doları gösterebilir. Ancak, ödeme işlemine girdikten sonra, gerçek fiyat 421 ABD dolarına çıkar.

Ayrıntılara tıklarsanız, beklenecek ek vergiler size gösterilecektir. Bununla birlikte, daha az beklenen, Wi-Fi, spor salonu erişimi ve otelin restoranında yüzde 10 indirim içeren günlük 34 ABD doları tutarında belirsiz bir hedef ücrettir. Bu, oda maliyetinin yaklaşık yüzde 8’i.

Birkaç gün sonra, bu küçük ücretler toplanır.

Yıllardır gereksiz ücretlere karşı çıkan Tüketici Raporları direktörü Chuck Bell, “Elimizde şeffaf olmayan, yanıltıcı fiyatlandırma var” dedi. “Seyahat tedarikçisi size tam fiyatı önceden vermek istemiyor, bu yüzden söylemiyorlar.”

Oteller tesis ücretlerini görüntülemeyi zorlaştırsa da, birçok çevrimiçi kaynak ücretleri düzenli olarak takip eder.

Tesis Ücreti Denetleyicisi, tesis ücreti olup olmadığını ve ücretlerinin ne kadar olduğunu görmek için bir otel aramanıza olanak tanır. Kişisel finans sitesi NerdWallet, bu yıl tesis ücretlerine en çok katkıda bulunanların bir analizini yaptı. Araştırmaya göre, Wyndham Properties, Hyatt ve IHG, bir odanın toplam maliyetinin ortalama yüzde 3,8 ila 6,5’ini oluşturarak en yüksek maliyetleri talep etti.


Diğer bir en iyi uygulama, fiyatları Expedia veya Priceline gibi üçüncü taraf bir ajansla değil, doğrudan bir otelin web sitesinde kontrol etmektir. Bunun nedeni, otellerin bazen üçüncü şahıslar aracılığıyla rezervasyon yapanlardan farklı tesis ücretleri almasıdır. Ve otel sadakat programlarına katıldığınızda, genellikle düzenli müşteriler için tesis ücretlerinden feragat etmeyi teklif ederler.

Ücret


Ek ücretler genellikle yalnızca bilet rezervasyon sürecinin derinliklerinde gösterildiğinden, süreç havayolları için özellikle can sıkıcıdır. Bir uçuşa karar verdikten ve kişisel bilgilerinizi girdikten sonra, koltuk seçimi veya bagaj teslimi için ücretler size gösterilecektir.

Harteveldt, şimdiye kadar en iyi kuralın, bir markanın iş modelini ve tipik olarak uygulanan ücretleri tanımak olduğunu söyledi. En ucuz bileti sunan düşük maliyetli havayollarının, koltuk seçimi ve bagaj gibi temel kolaylıklar için daha fazla ücret alarak fiyat farkını kapattığı bilinmektedir.

NerdWallet tarafından Şubat ayında yapılan bir analiz, bütçe markaları Frontier ve Spirit Airlines’ın koltuk seçimi için en yüksek ücretleri, Alaska ve Hawaiian Airlines’ın ise en düşük ücreti aldığını buldu.

Koltuk seçimi için ücret talep eden bir havayolu seçerseniz, koltuk seçmemeyi tercih edebilir ve ardından terminaldeki müşteri hizmetleri temsilcisi ile bunu yapmayı umabilirsiniz. Ama bu bir kumar ve özellikle aileler için ideal değil.

biraz zaman getir


Bütçeyle seyahat etmek istiyorsanız, artık daha fazla çalışmanız gerekiyor. Her sağlayıcı için tüm numaraları girdikten sonra, tüm ücretler dahil olmak üzere toplamları toplayın. Ancak o zaman gerçek maliyet karşılaştırmaları yapabilirsiniz.

Umarım gelecekte bunu yapmak zorunda kalmayız. FTC sözcüsü Doug Farrar, ajansın tüketicilere sürpriz ücretlerle nasıl başa çıkılacağı konusunda tavsiye vermek yerine, şirketleri uygulamayı yöneten kurallar yoluyla önemsiz ücretleri tamamen ortadan kaldırmaya zorlamaya çalıştığını söyledi.

Bitirmeye çalışacağız dedi. Ancak ekledi: “Aslında bundan kaçınabileceğinizi sanmıyorum. Sadece sürecin içine yerleştirilmiştir.”

Bazı markalar, yöntemlerini değiştirerek düzenleyici baskıların önüne geçiyor. Marriott International, yakın zamanda oda fiyatlarını, kullanıcılar rezervasyon aramak için uygulamasını ve web sitesini kullandıklarında tesis ücretlerini içerecek şekilde güncellediğini duyurdu. Hyatt yaptığı açıklamada aynısını yapmayı planladığını söyledi.

Elbette bu, markaların ücret almayı bırakacağı anlamına gelmiyor. Ancak bir teklifin göründüğü kadar iyi olmadığını hemen bilmek yardımcı olur. O zaman başka bir yerde rezervasyon yaptırabilirsiniz.
 
Üst