Soldan Luisanna Messeri, Stefania Saccardi ve Daniele Scapigliati
Cantuccini Toscani PGI ve tüketiciler: doğrudan bir bağlantı doğdu. Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi ve Assocantuccini başkanı Daniele Scapigliati tarafından bugün sunulan “Cantuccini Toscani PGI ile Seyahat Etmek” projesinin amacı budur. Onlarla birlikte şef ve etkileyici Luisanna Messeri ve Orange Energy Communication Srl'nin sanat direktörü Paola Villani de yer alıyor.
Konsorsiyumun ürünlerinin tanıtımına yönelik SRG010 Avrupa ihalesi ile Bölge tarafından finanse edilen proje, İtalya'da Toskana Cantuccini Koruma Altındaki Coğrafi İşaretinin tanıtımını yapmayı, Toskana'daki bilgi birikimini pekiştirmeyi ve ürünü TuttoFood gibi uluslararası bir fuarda sunmayı amaçlıyor. 2024 ile 2026'nın başı arasında, Toscana genelindeki 21 konsorsiyum üreticisinden oluşan Konsorsiyum, Cantuccini Toscani ile tüketiciler arasında iki yönlü bir yolu finanse etmek için 100.000 Euro yatırım yapacak. Uygulamada Assocantuccini, halkı dahil etmeyi amaçlayan bir dizi tarif sunacak.
Tariflerin oluşturulması, Toskana'nın en ünlü bisküvisinin yorumlarını sunacak olan Luisanna Messeri gibi büyük prestij ve medya takipçisine sahip bir şefe ve etkileyiciye emanet.
Tariflerin yanı sıra, Assocantuccini'nin seyahat eden tüketicilerden alabileceği kartpostallar da olacak: Ön planda Cantuccini'nin, arka planda bir İtalyan veya yabancı lokasyonla ilişkilendirilebilecek ikonik bir anıt veya mimari unsur veya manzara bileşeni bulunan fotoğrafları . En iyileri sosyal medyada ve basında yayınlanacak. Dijital fotoğraf görüntülerinin gönderilmesi ve seçilmesine ilişkin düzenlemeler halihazırda hazırlanmıştır ve www.assocantuccini.org web sitesinden başvurulabilir.
Başkan yardımcısı Stefania Saccardi, “Bölgemizin belirleyici bir gıda ürününden bahsediyoruz,” dedi ve bu ürünün zaman içinde ve özellikle de bu son dönemde kamu ve özel sektördeki tüm öncülerden büyük bir bağlılık gördüğünü ifade etti. Cantuccini Toscani, tipik coğrafi işareti alarak daha fazla koruma elde etti ve artık hem İtalya'da hem de yurtdışında yeterli tanıtımı hedeflemelidir. Bu projenin, Cantuccini Toscani PGI'yı kalitelerini artırarak genel halka daha da yakınlaştırma çabasını beraberinde getirdiğini ve aynı zamanda daha iddialı hedeflere ulaşmayı hak eden diğer PGI'larımız için de öncü olabileceğini düşünüyoruz.”
Assocantuccini'nin başkanı Daniele Scapigliati, “Çünkü PGI'nın bilinmesi gerekiyor” dedi. – Çünkü İtalya'daki pek çok tüketici logoyu ve dolayısıyla sarı ve yeşil topluluk ticari markasını biliyor; Avrupa'da çok daha azı, ancak yalnızca bir azınlık – Avrupa'da daha da küçük – bunun doğru anlamını biliyor. Bugün sunduğumuz Kampanya ve projeyle tüketiciye anlatmamız gereken şey, tam da “bizim” korunan coğrafi işaretimizi öne çıkaran markaların altında yatan “katma değer”dir. Yerel teknik bilginin kodlanmasından, %20 olarak belirlenen minimum badem içeriğinden ve tarifte öngörülen birkaç basit doğal malzemenin kullanılmasından başlayarak: un, taze yumurta, tereyağı. Bireysel üreticiler bir süredir üzerlerine düşeni yapıyorlar, ancak ulusal pazardaki temellerimizi sağlamlaştırmamız ve her şeyden önce kendimizi, nüfuz etme yeteneğimizin yalnızca ürün ve değer hakkında bilgi eksikliği nedeniyle sınırlı olduğu dış pazarlara yansıtmamız gerekiyor. PGI'dan. Geçtiğimiz yıl 8 Eylül'de Koruma Konsorsiyumu'nu kurduk ve bu ilk faaliyet yılında çok çalıştık, Tarım Bakanlığı'nın takdirini kazandık ve finanse edilen bu projeyi sunduk. Doğru yolda olduğumuzu söyleyebilirim.”
Luisanna Messeri şunları söyledi: “Bu projedeki görevim sadece aşçı, oyuncu, yönetmen ve video yapımcısı olmayacak, aynı zamanda Toskana Cantuccini'ye dayalı yeni tariflerin yeniden keşfedilmesi, kişiselleştirilmesi ve icat edilmesiyle de ilgili olacak.” Cantuccini zaten başlı başına bir tatlıdır ve başka hiçbir şeye ihtiyaç duymaz ama Toskana cantuccini üreticileri çok ileriye bakıp çalışıyorlar ve onlar sayesinde birçok İtalyan PDO ve PGI'nın başarılı tariflerin içeriği olarak yaşadığını ve geliştiğini anladım. Buradan yola çıkarak, kremalardan keklere kadar, içinde Toskana cantuccini'nin yer aldığı karmaşık tatlılar için bazı tarifler hayal etmem istendi. Ancak üzerinde çalışacağım tariflerin bir takım ortak gereksinimleri olacağını söyleyebilirim: basitlik, ikoniklik, tekrarlanabilirlik ve duyguları aktarabilme yeteneği. Mümkünse eski tarifleri yeniden keşfetmeye veya zaten ünlü olan tariflerin çeşitlerini önermeye de çalışacağım”.
Paola Villani şöyle konuştu: “'Cantuccini Toscani PGI ile Seyahat Etmek” projesini karakterize eden büyük bir yenilik var: Tüketicileri doğrudan dahil etmeyi amaçlayan bir dizi eylem ve onlara yönelik bir dizi mesaj, esas olarak ürün ve ürün hakkındaki bilgiyi geliştirmeyi amaçlıyor. Toskana cantuccini'nin kullanım ve tüketim olanaklarını genişletmek. Hiç şüphe yok ki bu çalışma konsorsiyumun iletişiminde ve genel olarak PGI iletişiminde de iz bırakacaktır.” Şubat 2026'da sona erecek.
Cantuccini Toscani PGI ve tüketiciler: doğrudan bir bağlantı doğdu. Tarımsal gıdadan sorumlu başkan yardımcısı ve meclis üyesi Stefania Saccardi ve Assocantuccini başkanı Daniele Scapigliati tarafından bugün sunulan “Cantuccini Toscani PGI ile Seyahat Etmek” projesinin amacı budur. Onlarla birlikte şef ve etkileyici Luisanna Messeri ve Orange Energy Communication Srl'nin sanat direktörü Paola Villani de yer alıyor.
Konsorsiyumun ürünlerinin tanıtımına yönelik SRG010 Avrupa ihalesi ile Bölge tarafından finanse edilen proje, İtalya'da Toskana Cantuccini Koruma Altındaki Coğrafi İşaretinin tanıtımını yapmayı, Toskana'daki bilgi birikimini pekiştirmeyi ve ürünü TuttoFood gibi uluslararası bir fuarda sunmayı amaçlıyor. 2024 ile 2026'nın başı arasında, Toscana genelindeki 21 konsorsiyum üreticisinden oluşan Konsorsiyum, Cantuccini Toscani ile tüketiciler arasında iki yönlü bir yolu finanse etmek için 100.000 Euro yatırım yapacak. Uygulamada Assocantuccini, halkı dahil etmeyi amaçlayan bir dizi tarif sunacak.
Tariflerin oluşturulması, Toskana'nın en ünlü bisküvisinin yorumlarını sunacak olan Luisanna Messeri gibi büyük prestij ve medya takipçisine sahip bir şefe ve etkileyiciye emanet.
Tariflerin yanı sıra, Assocantuccini'nin seyahat eden tüketicilerden alabileceği kartpostallar da olacak: Ön planda Cantuccini'nin, arka planda bir İtalyan veya yabancı lokasyonla ilişkilendirilebilecek ikonik bir anıt veya mimari unsur veya manzara bileşeni bulunan fotoğrafları . En iyileri sosyal medyada ve basında yayınlanacak. Dijital fotoğraf görüntülerinin gönderilmesi ve seçilmesine ilişkin düzenlemeler halihazırda hazırlanmıştır ve www.assocantuccini.org web sitesinden başvurulabilir.
Başkan yardımcısı Stefania Saccardi, “Bölgemizin belirleyici bir gıda ürününden bahsediyoruz,” dedi ve bu ürünün zaman içinde ve özellikle de bu son dönemde kamu ve özel sektördeki tüm öncülerden büyük bir bağlılık gördüğünü ifade etti. Cantuccini Toscani, tipik coğrafi işareti alarak daha fazla koruma elde etti ve artık hem İtalya'da hem de yurtdışında yeterli tanıtımı hedeflemelidir. Bu projenin, Cantuccini Toscani PGI'yı kalitelerini artırarak genel halka daha da yakınlaştırma çabasını beraberinde getirdiğini ve aynı zamanda daha iddialı hedeflere ulaşmayı hak eden diğer PGI'larımız için de öncü olabileceğini düşünüyoruz.”
Assocantuccini'nin başkanı Daniele Scapigliati, “Çünkü PGI'nın bilinmesi gerekiyor” dedi. – Çünkü İtalya'daki pek çok tüketici logoyu ve dolayısıyla sarı ve yeşil topluluk ticari markasını biliyor; Avrupa'da çok daha azı, ancak yalnızca bir azınlık – Avrupa'da daha da küçük – bunun doğru anlamını biliyor. Bugün sunduğumuz Kampanya ve projeyle tüketiciye anlatmamız gereken şey, tam da “bizim” korunan coğrafi işaretimizi öne çıkaran markaların altında yatan “katma değer”dir. Yerel teknik bilginin kodlanmasından, %20 olarak belirlenen minimum badem içeriğinden ve tarifte öngörülen birkaç basit doğal malzemenin kullanılmasından başlayarak: un, taze yumurta, tereyağı. Bireysel üreticiler bir süredir üzerlerine düşeni yapıyorlar, ancak ulusal pazardaki temellerimizi sağlamlaştırmamız ve her şeyden önce kendimizi, nüfuz etme yeteneğimizin yalnızca ürün ve değer hakkında bilgi eksikliği nedeniyle sınırlı olduğu dış pazarlara yansıtmamız gerekiyor. PGI'dan. Geçtiğimiz yıl 8 Eylül'de Koruma Konsorsiyumu'nu kurduk ve bu ilk faaliyet yılında çok çalıştık, Tarım Bakanlığı'nın takdirini kazandık ve finanse edilen bu projeyi sunduk. Doğru yolda olduğumuzu söyleyebilirim.”
Luisanna Messeri şunları söyledi: “Bu projedeki görevim sadece aşçı, oyuncu, yönetmen ve video yapımcısı olmayacak, aynı zamanda Toskana Cantuccini'ye dayalı yeni tariflerin yeniden keşfedilmesi, kişiselleştirilmesi ve icat edilmesiyle de ilgili olacak.” Cantuccini zaten başlı başına bir tatlıdır ve başka hiçbir şeye ihtiyaç duymaz ama Toskana cantuccini üreticileri çok ileriye bakıp çalışıyorlar ve onlar sayesinde birçok İtalyan PDO ve PGI'nın başarılı tariflerin içeriği olarak yaşadığını ve geliştiğini anladım. Buradan yola çıkarak, kremalardan keklere kadar, içinde Toskana cantuccini'nin yer aldığı karmaşık tatlılar için bazı tarifler hayal etmem istendi. Ancak üzerinde çalışacağım tariflerin bir takım ortak gereksinimleri olacağını söyleyebilirim: basitlik, ikoniklik, tekrarlanabilirlik ve duyguları aktarabilme yeteneği. Mümkünse eski tarifleri yeniden keşfetmeye veya zaten ünlü olan tariflerin çeşitlerini önermeye de çalışacağım”.
Paola Villani şöyle konuştu: “'Cantuccini Toscani PGI ile Seyahat Etmek” projesini karakterize eden büyük bir yenilik var: Tüketicileri doğrudan dahil etmeyi amaçlayan bir dizi eylem ve onlara yönelik bir dizi mesaj, esas olarak ürün ve ürün hakkındaki bilgiyi geliştirmeyi amaçlıyor. Toskana cantuccini'nin kullanım ve tüketim olanaklarını genişletmek. Hiç şüphe yok ki bu çalışma konsorsiyumun iletişiminde ve genel olarak PGI iletişiminde de iz bırakacaktır.” Şubat 2026'da sona erecek.