Bazı Z Kuşağı Instagram kullanıcılarının Facebook’ta paylaştığı gibi: Bilmeden

serdal

New member
Meta, uzun süredir gençleri ve genç yetişkinleri TikTok ve Snapchat gibi rakiplere kaptırmaktan endişe duyuyor, özellikle de bu kitleler reklamverenler tarafından çok arzu edildiğinden. Mark Zuckerberg’in 2004 yılında Harvard’da bir öğrenciyken kurduğu Facebook, ilk yıllarında üniversite öğrencilerini hedefliyordu, ancak son yıllarda yaşlanan bir kullanıcı tabanıyla mücadele ediyor.

Bir analitik şirketi olan Data.ai’ye göre, geçen yıl Facebook kullanıcılarının yüzde 17’si 18 ile 24 yaşları arasındaydı, bu oran 45 yaş üstü olanların yüzde 44’ü. Buna karşılık, Instagram kullanıcılarının yüzde 28’i 18-24 yaşları arasında ve yüzde 33’ü 45 yaşından büyükken, Snapchat kullanıcılarının yüzde 39’u ve TikTok kullanıcılarının yüzde 30’u 18-24 yaşları arasında.

Daha genç kullanıcılara hitap etmek için, son yıllarda Instagram ve Facebook, kullanıcıların 24 saat sonra kaybolan fotoğraf ve videolar yayınlamasına izin vererek bir Snapchat özelliğini taklit eden Hikayeler gibi özellikler tanıttı. Ayrıca, kullanıcıların kısa videolar oluşturmasına olanak tanıyan TikTok benzeri bir özellik olan Reels’i de tanıttılar.

Geçen yıl, Instagram mühendislerine Meta’nın daha fazla kişinin Instagram’dan Facebook’ta gönderi paylaşmasını istediği söylendi, projede yer alan ve halka açık konuşma yetkisi olmayan üç kişi söyledi. Bu, çoğu kullanıcının Instagram’a gönderilerini Facebook ile kalıcı olarak paylaşma izni vermesi için tasarlanan yeni komut istemine yol açtı. İnsanlardan birinin söylediğine göre istem, başparmakların normalde ekranda düşeceği yere yerleştirildi.

Meta, isteme ve tasarımına neyin yol açtığı hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Ancak şirket, tüm Instagram kullanıcılarının istemi almadığını söyledi ve bazılarının Instagram sormayı bırakmadan önce birkaç kez reddetmek zorunda kaldığını kabul etti. Meta ayrıca geçen yıl bir yazılım hatasının bazı kullanıcıların Instagram’da her gönderi paylaştıklarında istemi görmelerine neden olduğunu söyledi.

WhatsApp ve Messenger’ın da sahibi olan Meta’nın bir sözcüsü yaptığı açıklamada, “İnsanların, uygulamalarımız aracılığıyla arkadaşları ve takipçileriyle kolayca paylaşmak için çapraz gönderi paylaşmayı sevdiğini biliyoruz.” Dedi.

Massachusetts Institute of Technology’de ürün tasarımı dersleri veren Tony Hu, teknoloji şirketlerinin ürünlerini optimize ederek uzun süredir kullanıcıları hizmetlerine bağlı kalmaya teşvik ettiğini söyledi. Bir örnek, insanların verilerini çevrimiçi olarak toplayan ve izleyen tüm internet çerezlerini kabul etmek için bir kez tıkladıkları açılır pencerelerdir, dedi. Bir başka neden de Amazon’un tek bir tıklamayla ürün satın almayı nasıl kolaylaştırdığını söyledi.
 
Üst