Baerbock'un EM uçuşunda ne kadar CO2 salındı - ve alternatifler şunlardı

Felaket

New member
Aslında Frankfurt Havalimanı'nda saat 23:00'ten sonra hiçbir şey olmuyor Avrupa'nın en büyük havalimanlarından birinde gece uçuşlarına yasak var. Şansölye Olaf Scholz (SPD) ve Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock (Yeşiller), özel bir izinle Frankfurt'ta İsviçre'ye karşı oynanan Almanya Avrupa Şampiyonası grup maçına gittikten sonra havalandılar. Ancak eleştirilen tek nokta bu değil: Baerbock, kuralı sadece Lüksemburg'a 184 kilometrelik kısa bir yolculuk için ihlal etti.

Yeşil Parti, son federal seçim kampanyasında “uçuşlara iklim dostu vergilendirme” lehinde konuşmuştu. Bu, özellikle kısa mesafeli uçuşları o kadar pahalı hale getirecekti ki, sonunda artık karlı olmayacaklardı.

Peki Baerbock çifte standart mı uyguluyor – yoksa kısa mesafeli uçuşa gerçekten alternatif yok muydu?

Tren yolculuğu Baerbock için zorlu olurdu


Politikacı ertesi sabah AB dışişleri bakanlarının toplantısına katılmak için Lüksemburg'a gitmek zorundaydı. Baerbock'un bu randevudan önce en azından biraz uyumasına izin verilirse, tren bir ulaşım aracı değildir. Frankfurt Merkez İstasyonu'ndan Lüksemburg'a Cumartesi akşamı son tren seferi 21:08'dedir. O sırada Avrupa Şampiyonası maçı yeni başlamıştı.

Lüksemburg'a giden bir sonraki tren sabah 3:13'ten önce kalkmıyordu. Baerbock da gecenin bir vakti iki kez tren değiştirmek zorunda kalacaktı ve eğer tüm trenler zamanında gelseydi Lüksemburg'a ancak sabah 8:23'te varacaktı.

Bu çok rahatsız edici olurdu, ancak aynı zamanda çok fazla CO2 tasarrufu da sağlardı: Koblenz ve Trier üzerinden geçen tren bağlantısı yaklaşık 300 kilometre uzunluğundadır. Kişi ve kilometre başına yaklaşık 44 gram CO2'lik yaklaşık demiryolu emisyonuyla, Dışişleri Bakanı yaklaşık 0,01 ton sera gazından sorumlu olurdu.

İklime zarar veren özel jet, CO2 dostu şirket arabası


Uçuşu havaalanlarına gidiş ve dönüş yolculuğu dahil sadece yaklaşık 35 dakika sürdü. Baerbock'un 184 kilometreyi tamamen dolu büyük bir hükümet uçağıyla uçtuğunu varsayarsak, kişisel CO2 emisyonları neredeyse 0,03 ton olurdu. Ancak, bu senaryo olası değildir. Büyük ama tamamen dolu olmayan bir uçakta veya daha küçük bir jette seyahat ediyor olması daha olasıdır.

İkinci durumda, karbon ayak izi daha da yıkıcı olurdu: 0,24 ton CO2 Baerbock'un sorumluluğu olurdu. Özel jetler kişi ve kilometre başına ortalama 1.300 gram CO2 yayar. Kesin miktar büyük ölçüde tam türe ve mürettebata bağlıdır.

Belki de kısa mesafeli bir uçuşa en iyi alternatif araba olurdu: Frankfurt stadyumundan Lüksemburg'a yolculuk özellikle geceleri üç saatten kısa sürede yapılabilir. Bu, Dışişleri Bakanı filosunda elektrikli arabalara geçtiği için en fazla CO2 tasarrufu sağlardı. Mercedes-Benz EQS ile rahat ve çevre dostu bir şekilde sürülebilirdi.
 
Üst