Heyecana değdi mi? Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock (Yeşiller), Lüksemburg'a ve daha sonra Orta Doğu'ya giderken, Almanya ile İsviçre arasındaki Avrupa Şampiyonası grup maçında mola verdi. Bu, Frankfurt'taki gece uçuş yasağını, kuş uçuşu sadece 184 kilometrelik bir uçuş için aşması gerektiği anlamına geliyordu.
Birçok gözlemciye göre bu durum iki nedenden ötürü yeşil bir çifte standardı ortaya koyuyor: Birincisi, son federal seçim kampanyası sırasında Baerbock, kısa mesafeli uçuşları kârsız hale getirmek için “uçuşlara iklim dostu vergilendirme” lehinde konuşmuştu.
Öte yandan, Avrupa Şampiyonası öncesinde, Avrupa Futbol Federasyonu UEFA'nın talep ettiği gibi, turnuva maçlarından sonra gece uçuş yasağının gevşetilmesine kesin bir şekilde karşı çıkanlar, Baerbock'un Frankfurt Belediye Meclisi grubundaki Yeşil Partili meslektaşlarıydı.
Baerbock'un Euro uçuşuyla ilgili kargaşa: “Bu, Dışişleri Bakanı'nın işinin doğasında var”
Bir bakanın da serbest zamana hakkı olduğu ve Avrupa Şampiyonası maçlarına katılmasına izin verildiği açıktır. Ayrıca Dışişleri Bakanlığı başkanı olarak kabine meslektaşlarından daha fazla seyahat etmek zorunda olduğu ve genellikle uçağa bağımlı olduğu da açıktır.
Dışişleri Bakanlığı'ndan bir sözcü de Çarşamba günü hükümet basın toplantısında bu doğrultuda bir argüman ileri sürdü: “Dışişleri Bakanı'nın işinin doğası gereği -sadece son birkaç ayda Orta Doğu'ya on seyahat- bu seyahatlerin çoğu, sıkı program nedeniyle yalnızca uçuş rezerviyle tamamlanabiliyor,” dedi. Dışişleri Bakanı resmi iş için maçta olduğu için “özel kamu yararı” nedeniyle gece uçuş yasağında bir istisna yapılması uygundu.
Sözcü, uçağın mevcut davada neden tek seçenek olduğunu doğrudan yanıtlamadı. Baerbock'un ulaşım aracını seçmesinin makul nedenleri olabilirdi. Örneğin, tren zaman kısıtlamaları nedeniyle bir alternatif olmazdı.
Frankfurt Yeşilleri ve iklim hareketleri sessizliğini koruyor
Haberler online, Salı günü Dışişleri Bakanlığı'ndan böyle olası bir açıklama istemişti. Basın ofisi bir cevap vermedi. Bu, davayı çevreleyen tuhaf sessizliğin bir parçası.
Haberler online, Frankfurt Yeşil Parti grubundan, diğer şeylerin yanı sıra, Baerbock için gece uçuşu muafiyetini nasıl değerlendirdiklerini bilmek istedi – daha önce UEFA için böyle bir muafiyeti reddetmişti. Frankfurt politikacılarının muafiyet hakkında önceden duyup duymadıklarını ve daha sonra muhtemelen bunu engellemeye çalışıp çalışmadıklarını bilmek de ilginç olurdu.
Yazılı talebe, son tarih geçtikten çok sonra bile bir yanıt gelmedi. Yeşil Parti'den hiç kimse iki gün boyunca telefonla ulaşılamadı.
Baerbock, Cuma günü Avrupa Şampiyonası'ndaki bir sonraki maç için stadyuma dönecek mi?
Baerbock'un uçuşu çok fazla CO2 yaydı. Bu ayrıca önemlidir çünkü elektrikli bir şirket arabası Lüksemburg'a yolculuk için bir alternatif olabilirdi. Bu nedenle Haberler online ayrıca iklim aktivistlerine, tüm insanlar arasında Yeşil bir bakanın kısa mesafelerde uçması hakkında ne düşündüklerini sordu. Hem Last Generation hem de Fridays for Future'daki basın temsilcileri yanıt için son tarihi kaçırdı.
Ve son olarak, Haberler online Dışişleri Bakanlığı'na sadece ulaşım aracını seçmesinin nedenlerini değil, aynı zamanda politikacının Avrupa Şampiyonası maçlarına katılıp katılmayacağını ve katılacaksa tekrar uçup uçmayacağını da sordu. Bakanlık bu soruya bir cevap verdi ancak alıntı yapılmasını istemedi.
Baerbock “üç kez tarifeli uçuşla uçtu ve en az dört kez trenle seyahat etti”
Tekrar sorulduğunda, basın ofisi sonunda hükümet basın toplantısına atıfta bulundu. Sözcü Christian Wagner, Baerbock'un maça ziyaretini, Avrupa Şampiyonası ve Almanya'nın ev sahibi olarak davranış biçiminin dünyanın Almanya'ya bakışı üzerinde “önemli etkileri” olduğunu söyleyerek haklı çıkardı. Bu aynı zamanda milli takıma destek göstergesidir.
Sözcü, seyahat için uçak seçimini sorunlu görmüyor, çünkü uçuş zaten gerçekleşecekti – boş veya mürettebatlı olsun – çünkü Baerbock daha sonra Orta Doğu'ya gitmek zorundaydı. Her seyahatte, en iyi ulaşım aracının hangisi olduğu sorusu ortaya çıkıyor. “Dışişleri Bakanı olarak, şu ana kadar üç kez tarifeli uçuşlar yaptı ve en az dört kez trenle seyahat etti.”
Annalena Baerbock'un Cuma günü Stuttgart'ta İspanya'ya karşı oynanacak Almanya çeyrek finalinde stadyumda olup olmayacağı henüz belli değil. Ancak en azından bir sorun çıkmayacak: 23:30 ile 06:00 arasında Stuttgart Havalimanı'na uçak inmesine izin verilmese de maç İsviçre'ye karşı oynanan maçın aksine 18:00'da başlayacak – uzatmalar ve penaltı atışları olsa bile gecenin dinlenmesinden önce sorunsuz bir şekilde ayrılmak mümkün olmalı.
Birçok gözlemciye göre bu durum iki nedenden ötürü yeşil bir çifte standardı ortaya koyuyor: Birincisi, son federal seçim kampanyası sırasında Baerbock, kısa mesafeli uçuşları kârsız hale getirmek için “uçuşlara iklim dostu vergilendirme” lehinde konuşmuştu.
Öte yandan, Avrupa Şampiyonası öncesinde, Avrupa Futbol Federasyonu UEFA'nın talep ettiği gibi, turnuva maçlarından sonra gece uçuş yasağının gevşetilmesine kesin bir şekilde karşı çıkanlar, Baerbock'un Frankfurt Belediye Meclisi grubundaki Yeşil Partili meslektaşlarıydı.
Baerbock'un Euro uçuşuyla ilgili kargaşa: “Bu, Dışişleri Bakanı'nın işinin doğasında var”
Bir bakanın da serbest zamana hakkı olduğu ve Avrupa Şampiyonası maçlarına katılmasına izin verildiği açıktır. Ayrıca Dışişleri Bakanlığı başkanı olarak kabine meslektaşlarından daha fazla seyahat etmek zorunda olduğu ve genellikle uçağa bağımlı olduğu da açıktır.
Dışişleri Bakanlığı'ndan bir sözcü de Çarşamba günü hükümet basın toplantısında bu doğrultuda bir argüman ileri sürdü: “Dışişleri Bakanı'nın işinin doğası gereği -sadece son birkaç ayda Orta Doğu'ya on seyahat- bu seyahatlerin çoğu, sıkı program nedeniyle yalnızca uçuş rezerviyle tamamlanabiliyor,” dedi. Dışişleri Bakanı resmi iş için maçta olduğu için “özel kamu yararı” nedeniyle gece uçuş yasağında bir istisna yapılması uygundu.
Sözcü, uçağın mevcut davada neden tek seçenek olduğunu doğrudan yanıtlamadı. Baerbock'un ulaşım aracını seçmesinin makul nedenleri olabilirdi. Örneğin, tren zaman kısıtlamaları nedeniyle bir alternatif olmazdı.
Frankfurt Yeşilleri ve iklim hareketleri sessizliğini koruyor
Haberler online, Salı günü Dışişleri Bakanlığı'ndan böyle olası bir açıklama istemişti. Basın ofisi bir cevap vermedi. Bu, davayı çevreleyen tuhaf sessizliğin bir parçası.
Haberler online, Frankfurt Yeşil Parti grubundan, diğer şeylerin yanı sıra, Baerbock için gece uçuşu muafiyetini nasıl değerlendirdiklerini bilmek istedi – daha önce UEFA için böyle bir muafiyeti reddetmişti. Frankfurt politikacılarının muafiyet hakkında önceden duyup duymadıklarını ve daha sonra muhtemelen bunu engellemeye çalışıp çalışmadıklarını bilmek de ilginç olurdu.
Yazılı talebe, son tarih geçtikten çok sonra bile bir yanıt gelmedi. Yeşil Parti'den hiç kimse iki gün boyunca telefonla ulaşılamadı.
Baerbock, Cuma günü Avrupa Şampiyonası'ndaki bir sonraki maç için stadyuma dönecek mi?
Baerbock'un uçuşu çok fazla CO2 yaydı. Bu ayrıca önemlidir çünkü elektrikli bir şirket arabası Lüksemburg'a yolculuk için bir alternatif olabilirdi. Bu nedenle Haberler online ayrıca iklim aktivistlerine, tüm insanlar arasında Yeşil bir bakanın kısa mesafelerde uçması hakkında ne düşündüklerini sordu. Hem Last Generation hem de Fridays for Future'daki basın temsilcileri yanıt için son tarihi kaçırdı.
Ve son olarak, Haberler online Dışişleri Bakanlığı'na sadece ulaşım aracını seçmesinin nedenlerini değil, aynı zamanda politikacının Avrupa Şampiyonası maçlarına katılıp katılmayacağını ve katılacaksa tekrar uçup uçmayacağını da sordu. Bakanlık bu soruya bir cevap verdi ancak alıntı yapılmasını istemedi.
Baerbock “üç kez tarifeli uçuşla uçtu ve en az dört kez trenle seyahat etti”
Tekrar sorulduğunda, basın ofisi sonunda hükümet basın toplantısına atıfta bulundu. Sözcü Christian Wagner, Baerbock'un maça ziyaretini, Avrupa Şampiyonası ve Almanya'nın ev sahibi olarak davranış biçiminin dünyanın Almanya'ya bakışı üzerinde “önemli etkileri” olduğunu söyleyerek haklı çıkardı. Bu aynı zamanda milli takıma destek göstergesidir.
Sözcü, seyahat için uçak seçimini sorunlu görmüyor, çünkü uçuş zaten gerçekleşecekti – boş veya mürettebatlı olsun – çünkü Baerbock daha sonra Orta Doğu'ya gitmek zorundaydı. Her seyahatte, en iyi ulaşım aracının hangisi olduğu sorusu ortaya çıkıyor. “Dışişleri Bakanı olarak, şu ana kadar üç kez tarifeli uçuşlar yaptı ve en az dört kez trenle seyahat etti.”
Annalena Baerbock'un Cuma günü Stuttgart'ta İspanya'ya karşı oynanacak Almanya çeyrek finalinde stadyumda olup olmayacağı henüz belli değil. Ancak en azından bir sorun çıkmayacak: 23:30 ile 06:00 arasında Stuttgart Havalimanı'na uçak inmesine izin verilmese de maç İsviçre'ye karşı oynanan maçın aksine 18:00'da başlayacak – uzatmalar ve penaltı atışları olsa bile gecenin dinlenmesinden önce sorunsuz bir şekilde ayrılmak mümkün olmalı.