Ausubel Hangi Strateji ?

Cilhan

Global Mod
Global Mod
Ausubel'in Öğrenme Stratejileri: Öncelikli Hedefler ve Yaklaşımlar

Ausubel'in öğrenme stratejileri, eğitim alanında önemli bir rol oynamış ve öğrenme süreçlerini anlamak için derin bir anlayış sunmuştur. David Paul Ausubel, Amerikalı bir eğitim psikoloğu olarak bilinir ve özellikle bilişsel öğrenme teorisine katkılarıyla tanınır. Ausubel, öğrenmenin öncelikle mevcut bilgi yapılarına bağlı olduğunu savunur ve bu nedenle öğrenme sürecinde anlamlı bağlantıların kurulmasının önemini vurgular. Onun stratejileri, öğrencilerin önceki bilgilerini yeni bilgiyle entegre etmelerini teşvik eder ve bu da kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi destekler.

Ausubel'in öğrenme stratejilerini anlamak için, öncelikle "öncelikli hedefler" ve "anlamlı öğrenme" kavramlarına odaklanmak önemlidir. Öncelikli Hedefler, öğrencilerin öğrenme sürecinde odaklanmaları gereken temel kavramları ifade eder. Bu hedefler, öğrencilerin yeni bilgileri önceki bilgileriyle nasıl ilişkilendirebileceklerini anlamalarına yardımcı olur. Ausubel'e göre, öğrencilerin öncelikli hedefleri anlamaları, daha sonra gelen bilgileri daha kolay bir şekilde işlemelerine ve hatırlamalarına yardımcı olur.

Anlamlı öğrenme, Ausubel'in öğrenme stratejilerinin temelinde yatan bir diğer önemli kavramdır. Anlamlı Öğrenme, yeni bilgilerin öğrencilerin mevcut bilgi yapılarıyla ilişkilendirilmesini ve bu şekilde öğrenilen bilgilerin daha iyi anlaşılmasını ifade eder. Bu, öğrenme sürecinin sadece ezberleme değil, aynı zamanda öğrencilerin bilgileri anlamalarını sağlayacak şekilde yapılandırılması gerektiği anlamına gelir. Ausubel'e göre, anlamlı öğrenme süreci, öğrencilerin yeni bilgileri önceki bilgileriyle ilişkilendirerek anlamalarını sağlar ve bu da kalıcı öğrenmeyi teşvik eder.

Ausubel'in öğrenme stratejilerinden biri, önceki bilgilerin hatırlanması ve kullanılması üzerine odaklanır. Bu strateji, öğrencilerin yeni bilgileri önceki bilgileriyle ilişkilendirme ve anlamlandırma yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Öğrencilere, önceki deneyimlerini ve bilgilerini kullanarak yeni konuları anlamaları için fırsatlar sağlanır. Bu da öğrencilerin öğrenme sürecinde daha etkili olmalarını ve bilgileri daha iyi anlamalarını sağlar.

Ausubel'in öğrenme stratejilerinin bir diğeri ise "önemli kavramların vurgulanması ve öne çıkarılması"dır. Bu strateji, öğrencilere öncelikli hedefleri belirlemeleri ve bu hedeflere odaklanmaları için fırsatlar sunar. Öğrencilerin dikkatlerini dağıtan ayrıntılar yerine, temel kavramlara odaklanmaları teşvik edilir. Bu da öğrencilerin öğrenme sürecinde daha derinlemesine anlama ve kavrama sağlar.

Anlamlı Materyallerin Kullanımı, Ausubel'in öğrenme stratejilerinin bir diğer önemli bileşenidir. Anlamlı materyaller, öğrencilerin öğrenme sürecinde gerçek dünya bağlantıları kurmalarına ve öğrenilen bilgileri daha iyi anlamalarına yardımcı olur. Öğretim materyalleri, öğrencilerin ilgisini çekmeli ve onları anlamaya teşvik etmelidir. Bu, öğrencilerin öğrenme sürecinde daha fazla bağlam ve anlam oluşturmalarına yardımcı olur.

Ausubel'in öğrenme stratejileri, öğrencilerin önceki bilgilerini yeni bilgilerle ilişkilendirme ve anlamlandırma yeteneklerini geliştirmeyi hedefler. Bu stratejiler, öğrencilerin öğrenme sürecinde daha etkili olmalarını sağlar ve kalıcı öğrenmeyi teşvik eder. Bu nedenle, Ausubel'in stratejileri, öğretim ve öğrenme süreçlerinin tasarlanması ve uygulanmasında önemli bir rol oynamaktadır.
 
Üst