AB ülkelerinin yeterince büyük bir çoğunluğu daha önce ay başında cezai tarifeler lehinde oy kullanmıştı. Almanya, yeni bir büyük ticari çatışma ve Alman üreticilere karşı olası misilleme endişesi nedeniyle buna karşı oy kullandı.
Avrupa Komisyonu'nun bakış açısına göre, AB'de otomotiv endüstrisinin uzun vadeli geleceğini güvence altına almak için telafi edici vergiler gereklidir. Yapılan bir araştırma, Çinli üreticilerin kendilerine Avrupa pazarında önemli bir avantaj sağlayan haksız sübvansiyonlardan yararlandığı sonucuna vardı. Buna göre Çin'in elektrikli otomobilleri genellikle AB'de üretilen modellere göre yüzde 20 civarında daha ucuza sunulabiliyor. AB Komisyonu Temmuz ayında geçici telafi edici vergileri uygulamaya koymuştu.
AB sonunda Çin'den gelen elektrikli otomobillere ekstra gümrük tarifeleri uygulamaya koydu
Yönetmelikte görüldüğü üzere, BYD üreticisinin elektrikli otomobillerine artık yüzde 17,0 oranında ek vergi uygulanacak. Üretici Geely'nin elektrikli araçları için yüzde 18,8 ödenecek. Maksimum oran yüzde 35,3'tür.
Çin'in tarifelerin nihai uygulanmasına nasıl tepki vereceği hala belirsiz. Pekin'deki hükümet AB'yi korumacılıkla suçluyor ve geçmişte AB'den Halk Cumhuriyeti'ne büyük hacimli içten yanmalı motor ithalatına daha yüksek gümrük vergileri uygulama tehdidinde bulunmuştu. Alman otomobil üreticileri bundan özellikle etkilenecek.
Olası bir misilleme önlemi olarak Çin, domuz eti ve süt ürünleri ithalatına ek vergiler de koymayı düşünmeye başladı. Brendi ile ilgili bir soruşturma halihazırda ön önlemlerin alınmasına yol açtı.
Ticaret anlaşmazlığının olası dostane çözümüne ilişkin müzakereler sonuna kadar başarısızlıkla sonuçlandı. Görülen seçeneklerden biri, e-otomobil satıcılarının fiyat taahhütlerine girebilmesi ve dolayısıyla tarifelerden kaçınabilmesidir.
Almanya için önemi
Ticaret anlaşmazlığı Alman endüstrisi için büyük bir sorun çünkü Çin dünyanın en büyük otomobil pazarı ve şirketler en önemli satış pazarlarından birini kaybetmekten korkuyor. VW, Mercedes ve BMW gibi Alman şirketleri burada sadece Çin pazarı için değil, aynı zamanda ihracat için de otomobil üretiyor.
Otomobil endüstrisi derneği, tarifelerin yalnızca karşılıklı ticari çatışma riskini artırmakla kalmayıp aynı zamanda araçları tüketiciler için daha pahalı hale getireceği konusunda uyardı.
Alman Basın Ajansı'nın bir sözcüsü, buna ek olarak, elektromobilitenin hızlandırılmasının ve dolayısıyla iklim hedeflerine ulaşmanın “özellikle kritik bir aşamada” yavaşlayacağını söyledi. Brüksel'de ise bu pozisyona ağırlıklı olarak otomobil üreticilerinin üst düzey yöneticilerinin hakim olduğu yönünde bir değerlendirme var. Kısa ve orta vadede iyi rakamlara ulaşmak istemekle ve otomotiv endüstrisinin uzun vadede hayatta kalmasını pek umursamamakla suçlanıyorlar.
Avrupa Komisyonu'nun bakış açısına göre, AB'de otomotiv endüstrisinin uzun vadeli geleceğini güvence altına almak için telafi edici vergiler gereklidir. Yapılan bir araştırma, Çinli üreticilerin kendilerine Avrupa pazarında önemli bir avantaj sağlayan haksız sübvansiyonlardan yararlandığı sonucuna vardı. Buna göre Çin'in elektrikli otomobilleri genellikle AB'de üretilen modellere göre yüzde 20 civarında daha ucuza sunulabiliyor. AB Komisyonu Temmuz ayında geçici telafi edici vergileri uygulamaya koymuştu.
AB sonunda Çin'den gelen elektrikli otomobillere ekstra gümrük tarifeleri uygulamaya koydu
Yönetmelikte görüldüğü üzere, BYD üreticisinin elektrikli otomobillerine artık yüzde 17,0 oranında ek vergi uygulanacak. Üretici Geely'nin elektrikli araçları için yüzde 18,8 ödenecek. Maksimum oran yüzde 35,3'tür.
Çin'in tarifelerin nihai uygulanmasına nasıl tepki vereceği hala belirsiz. Pekin'deki hükümet AB'yi korumacılıkla suçluyor ve geçmişte AB'den Halk Cumhuriyeti'ne büyük hacimli içten yanmalı motor ithalatına daha yüksek gümrük vergileri uygulama tehdidinde bulunmuştu. Alman otomobil üreticileri bundan özellikle etkilenecek.
Olası bir misilleme önlemi olarak Çin, domuz eti ve süt ürünleri ithalatına ek vergiler de koymayı düşünmeye başladı. Brendi ile ilgili bir soruşturma halihazırda ön önlemlerin alınmasına yol açtı.
Ticaret anlaşmazlığının olası dostane çözümüne ilişkin müzakereler sonuna kadar başarısızlıkla sonuçlandı. Görülen seçeneklerden biri, e-otomobil satıcılarının fiyat taahhütlerine girebilmesi ve dolayısıyla tarifelerden kaçınabilmesidir.
Almanya için önemi
Ticaret anlaşmazlığı Alman endüstrisi için büyük bir sorun çünkü Çin dünyanın en büyük otomobil pazarı ve şirketler en önemli satış pazarlarından birini kaybetmekten korkuyor. VW, Mercedes ve BMW gibi Alman şirketleri burada sadece Çin pazarı için değil, aynı zamanda ihracat için de otomobil üretiyor.
Otomobil endüstrisi derneği, tarifelerin yalnızca karşılıklı ticari çatışma riskini artırmakla kalmayıp aynı zamanda araçları tüketiciler için daha pahalı hale getireceği konusunda uyardı.
Alman Basın Ajansı'nın bir sözcüsü, buna ek olarak, elektromobilitenin hızlandırılmasının ve dolayısıyla iklim hedeflerine ulaşmanın “özellikle kritik bir aşamada” yavaşlayacağını söyledi. Brüksel'de ise bu pozisyona ağırlıklı olarak otomobil üreticilerinin üst düzey yöneticilerinin hakim olduğu yönünde bir değerlendirme var. Kısa ve orta vadede iyi rakamlara ulaşmak istemekle ve otomotiv endüstrisinin uzun vadede hayatta kalmasını pek umursamamakla suçlanıyorlar.